Monday, June 2, 2008

Adoiiii penatnya...

On saturday & sunday my little family sangatlah sibuknya...Bermula dengan Saturday which was "Kenduri Kawen Day"...kitorang ada 3 jemputan, tapi aku pegi satu je, itupun sebab anak angkat ayah aku tunangkan anak dia and her house was the nearest compared to the other 2...kawan abang kawen kat Keramat pun kitorang tak pegi sebab Adam spoiled the plan...dia tido la pulak...Aku buat sirih junjung untuk anak sedara (pangkat anak sedara la kalo anak angkat ayah aku punya anak)aku tu...gambo aku leh lupa nak snap...Pepagi lagi dari Ampang aku straight ke Petaling Street beli bunga idup nak buat sirih junjung tu...So balik dari situ je dah dekat pukul 11, pelagi sepantas kilatnya aku memotong, mencucuk itu dan ini then jadikla sirih junjung...huahahhaha

Nasib baik aku tak pegi kenduri kat Keramat, sebab menurut adik aku yang bawak ayah aku pegi sana, jalan jem giler babeng sampai dia stuck dekat 2 jam tak leh nak balik...hahhaha. Lepas aku pegi kenduri tunang tu, kitorang pun siap-siap nak pegi Low Yat nak beli satu barang dalam wish list aku itewwww...yihaaaaaa! Aku sangat sokak! So, pegi Bukit Bintang parking kat BB Plaza. Setelah 4 kali round carik parking, siap insiden rebut2 parking semua dapat gak vacant lot...lega...Jalan kaki sket pegi Low Yat. Sampai sana, kitorang pun window2 dulu tanya harga several shop...Pastu baru abang call kawan adik iparku ini (adik ipar aku tokei merepair komputer, so contact dia bersepah kat low yat tu)...bincang-bincang then abang suruh aku tunjuk nak yang mana...huh best betul time tu..Aku ngan malu-malunya tunjuk "Orang nak yang tuuuuuuuuu"..terus jek abang cakap "Ok, my wife choose that one!"..wahhh without a single objection abang terus on je...harus sayangggggg bangat kat abang nih. Discuss harga ngan nak upgrade itu ini semua, kitorang pun tunggu la diorang siapkan benda itu....Aku baru tau skrg ni ada insurans cover special on laptop sebab banyak kes curik kan...coverage pun best, boleh cover damage sebab jatuh, accident, terbakar, tumpah air etc etc etc...cover 100% tau..means what you'd spent you'll get back!...So, dah siap semua kitorang pegi balik ke Sungai Wang. Pikir-pikir nak makan apa, tau-tau terus je kaki ni masuk Nandos..makan-makan sambil layan Adam yang sangatlah kecoh ketuk2 baby chair ngan sudu, garfu segala...jerit-jerit kuat-kuat..adoiii tensen aku...

Ingat nak pegi Lot 10 sebab nak pegi The Red Boutique (aku & abang die hard fans of MU..hahaha)tapi kaki dah tak larat + orang ramai giler sampai naik pening....last2 balik je la...Nak balik pun satu hal...sebab jalan kat bawah tu (belakang sungai wang)tu jem dah la kitorang yang park kat BB Plaza ni tak leh turun parking...SEJAM STUCK KAT SITU.....benci betul...berjaya sampai umah mak pukul 7 camtu...abang nak amek moto dia meaning that aku bawak keta balik Ampang.

Sampai Ampang , sambung jalan lagi pegi Carrefour Ampang Putra sebab abang nak belikan Microwave...huhahahhah best best...carik-carik pilih pilih aku amek brand Panasonic je..sebab tak nak yang mahal-mahal sangat, aku bukan pakai benda tu selalu pun..Nak carik Huggies adam tapi saiz L tak ada...dah abis...balik la kami selepas itu....terlepas setengah jam Jangan Lupa Lirik...sekian la saja perjalanan hari Sabtu aku yang memenatkan tapi best sebab ada barang baru untuk aku, and yang penting bukan aku yang beli meaning that hadiah la!.....Malam itu saya tido dengan senyuman yang lebar....

No comments: