Monday, June 23, 2008

Mari menjawab tag...

Kali ini saya telah di tag lagi oleh cik puan iszan mama kepada naufal

My 10 most significant 1st time...Jeng jeng jeng, and here goes the list :

1. 1st time naik kapal terbang
Berapa ek umur aku masa tu...haa....19 tahun kot rasanya. Pegi Medan, Indonesia. Vacation satu family, dok sana satu minggu. Ayah aku sponsor. Best.

2. 1st time beranak…
Dah tentulah tahun 22 April 2007. Sakitnya ku kenang sehingga ke hari ini. Teran-teran sejam tak mo keluar si Adam ni...Dah naik biru muka mak dia yang dah sedia lebam ni barulah dia keluar..

3. 1st time pegi oversea
Yang 1st time naik kapal terbang tu la...1999 february, aku ingat bulan tu sebab a week after balik Medan, anak buah aku Muhammad Amami Amsyar dijemput ilahi...Sob, sob..

4. 1st time dok jauh dgn family
Tahun 1998, masa kena blaja kat UTM Skudai. Aku punyalah happy dapat belajar kat JB. Sebab selama ni aku sekolah semua area KL. Aku dok hostel pun umah mak 2km je dari sekolah. Kalo lauk dining hall tak sedap, aku kol ayah suruh anta lauk kat post pak guard..hahah. So, truly jauh masa kat Skudai. Ayah aku nangis masa tinggalkan aku kat sana, my mom pun sama..aku???? rasa nak meraung je, tapi control sebab malu...

5. 1st time menyedari diri ini gemok
Jap, nak kena recall betul-betul nih....ha...masa 8 bulan lepas aku keje kat HCM ni, aku timbang la...nak tau berat aku time tu??? masa masuk berat aku 55kg, 8 bulan terus jadik 63kg..sehinggalah sekarang membesar bagai johan....yeah...keep up a good work!

6. 1st time keje
Masa cuti sekolah tingkatan 3. Aku tolong makcik jaga petrol pump dia kat Taman Cempaka. Dapat dekat tiga ratus gak. Tapi nyampah ada orang ingat aku budak indon. Benci...

7. 1st time bercinta…
Tahun 1996...couple aku adalah abang UITM yang aku kenal masa aku terlibat dengan Karnival Sains Nespray, aku jadik volunteers kat situ..Aku break up sebab dia kena pegi oversea belaja..dia budak Industrial Design...huahahhaha dulu keje jadik Designer Bata sekarang tak tau...dah kawen beranak pinak dah kot..

8. 1st time merasa diri cantik….
Masa lepas mak andam solek aku kawen dulu, masa kenduri sebelah aku. Masa kenduri belah laki aku aku cakap aku dah tak cantik...Huahahah serius aku tak sangka bahawa aku ini not that very unfortunate looking...aku selalu cakap aku ni ugly duckling, tapi takpe ugly duckling jadik beautiful swan lastly kan???

9. 1st time masuk cinema...
Masa tahun 1993. Tengok citer Abang 92...masa tu kakak aku bawak. Panggungnya ialah di Odeon, KL. Panggung yang dah jadik panggung wayang citer tamil skrg ni. Pastu kan, one whole week aku rehat kat sekolah makan bekal yang aku masak sebab nak kumpul duit gi tengok wayang lagi.

10. 1st time masuk wad spital....
1st time yang masuk betul-betul masa beranak la...tapi yang sebelum-sebelum tu takat pengsan ke hapa ke yang dok kat emergency observation jek tak kira la kan...masa beranak tu nak kena dok wad, aku punyalah takut. Malam lepas deliver, nurse tinggalkan baby ngan kita la kan, sekali tu kaki aku kebas, adam nangis aku nak gerak takleh, dapat capai ujung bassinet dia pastu aku angkat dia guna ujung jari je sebab tak leh gerak langsung...pehhh takut sehh time tu, ingat dah lumpuh ke aku nih?

Ok ticer iszan, dah siap...berapa markah untuk esaimen saya ini??? Nak tag saper eh?..saper-saper yang teringin nak buat silakan....

No comments: