Monday, June 9, 2008

Kenduri Doa Selamat + Birthday my niece + nephew

Last Saturday umah my parents buat kenduri doa selamat. Actually it's my nephew + niece's birthday...so alang-alang buat birthday diorang my parents suggest why not combined both. Memang aku dah niat kalau ayah aku baik sakit & dah sihat nak buat kenduri sikit, tak de la besar-besaran pun. Menunya, hehehhe Nasik Ayam was the main course...pastu ada pulut kuning + rendang campur (hati, paru & daging lembu), got dadih (made by me but the taste macam lori tumpah gula kakak aku kata). Before kenduri around 12-30pm celebrate birthday budak kecik 2 orang tu dulu. It was a last minute preparation indeed. Even we'd planned it since a month ago. Macam aku dulu 2-3 bulan dah start wat preparation, gipang betul laki aku kata...hahahha excited lebey..Tapi the results was awesome. Ramai anak2 jiran yang datang. Kakak aku preparekan party pack for 25 kids je, sekali datang dalam 40 jugak...ala tapinya yang lain tu sepupu2 aku nyer anak...hahhahah family tidak dijanjikan pakej yang lengkap yer, guests first! Kek pun aku order hari jumaat tu pukul 6.10ptg..tapi the cake tastes fabulous. Sama filling ngan adam dulu but different gambo of course. Aku salute la Mon Cherry Cakehouse ni boleh accept late order but the quality is superb. Puas hati betul.
The Cake - A Couple Fairy...

Mudak Notty Namanya Adam

Ni Aiman Busyuk-Mudak Tak Suka Mandi-Comot Bangat!

Cake Cutting Session

Ni Birthday Boy ngan Ibu dia

Bebudak tengah serbu makanan

Kelakar le muka adam pakai topeng ni

Ni dua lagi anak buah aku yang maha nakal..kelakar kan muka diorang?

So after bebudak makan session, orang masjid pun sampai. Umah ayah aku ni kalo buat kenduri memang ramai la...tak de la sampai 100 orang tapi dalam 30 camtu la..consider ramai la tu..akekekekke.

Aku penat ke hulu ke hilir, masuk-keluar umah amek itu ini, top up makanan etc...kitorang tak pakai catering, sebab memang enjoy masak sendiri. So waiter + waitress nyer pun kitorang adik beradik la...Kenduri kali ni (yang lepas-lepas pun) pasang khemah kat depan umah, senang nak serve and spacious compared dalam rumah, uncomfortable je rasanya. So, abis semua tetamu utama makan dalam kul 3 camtu. Cleaning up all the tables and it's me + my sis's turn to was the dishes. Aku suka bab ni,feveret. Boleh main air. Abis periuk belanga kuali pinggan mangkuk kotor yang dalam sinki kat umah pun aku suruh keluarkan basuh sekali kat depan..hahahhah syiokkk...

Petang tu balik kenduri sempat lagi aku ngan abang ngan kak zura (my 2nd sis) pegi shopping baju adam pulak. Dapatla beli GAP Shirts + Jeans untuk Adam...baju jalan dia tinggal berapa helai je, balik-balik pakai yang tu sebab dia dah besar, baju kecik sumer dah lipat masuk kotak. Abang pun mengambil kesempatan memborong baju ngan seluar keje dia. Dapatla 2 helai kemeja ngan 2 helai khakis. Aku??? Tak de....tak de pape pun....sob sob sob...Balik tu memang flat giler la...penat. Dah le tu, Adam siang tu melasak tak hengat punya, malam tido mengigau2..Abang ipar aku cerita, bukan kata Adam yang kecik tu mengigau, mak aku pun mengigau..hahhahah lawak la mak aku nis, yang abang ipar aku pulak gi melayan...

Overall aku puas ati sebab hajat aku , adik beradik & mak ayah untuk bersedekah sebab kesihatan ayah semakin memberangsangkan. Next is kenduri kawen my brother in law, then kenduri my father nak menjadi tetamu Baitullah (insya allah)....

No comments: