Monday, June 2, 2008

Apa kami buat pada hari Ahad yang lepas???

Pepagi dah bangun gi amek abang kat umah MIL, dia tido sana sebab adik ipar aku installkan software untuk my new lappy...kitorang akan me-round One Utama & Ikea...

Starts with OU...carik parking punyalah susah...sampai pun dekat pukul 12tgh...dapat parking terus naik kat concourse level. Ada movie carnival sempena Hari Seniman. Abang bawak adam jenjalan tengaok carnival tu while aku & my sis sebok pilih kasut...dah try wedges tapi saiz 8 tak muat sebab wedges tu cutting kaki halus..aku kaki kembang. Malas nak mintak saiz lagi besar sebab cam malu jek, pakai kasut saiz besar gajah...so tak beli lagi la wedges aku...

Dah putus asa carik kasut aku pun jalan-jalan kat carnival tu....tengok ada something yang sangat attractive...telinga shrek! Aku tengok semua exhibitor tu pakai telinga ijau tu, aku dengan tidak malunya tanya camana akunak dapatkan telinga tu...so, pegi beli barang kat Cinema Online booth, dapat la telinga shrek tu as a free gift, dapat buat roda impian, hadiahnya dapat la One Free Movie Pass - cerita seram Prom Night...memang rezeki adik aku la ni....aku tak tengok benda-benda seram ni..
So, dah sudah tu tunggu e-bay seller aku pulak, sebab main purpose datang Ou nak amek benda-benda yang dibeli oleh Cik Puan Iszan termasuklah free gift untuk haku...heehheheh mekacih fren! So, dalam 12.45 camtu dia sampai terus je la amek barang, bayar then chalo...pegi naik butik Adidas sebab nak carikkan hadiah untuk my nephew & niece, birthday diorang on 3rd & 7th June..tapi tak de yang berkenan, terus je kiroang turun bawah balik..

Aku nampak Studio R, masuk situ jap...tengok-tengok kasut baru untuk Adam, tapi tak de saiz and tak banyak choice kat situ....Aku sangat suka ngan satu Sandal ni, sesuwai untuk girls and we decided to buy it as birthday present for Airin, my niece....tinggal carik hadiah untuk Airil pulak..Dah tak de yang berkenan kitorang pun pegi Ikea pulak..

Kat Ikea plannya nak carik barang-barang untuk dapur...nak beli kitchen cabinet, but upper unit je...kitchen umah kitorang sangatlah kecik, tak sesuai kalo ada lower unit..carik-carik (dah memang aim yang tu pun)terus je pegi kat sales assistant, keluar invoice...beli barang lain sket terus keluar gi bayar semua...tak larat aku nak jalan dalam tu lama-lama...ngan Adam yang semua benda dia nak pegang, orang lagi ramai giler...nak stroll trolley pun susah...eiiiii malas betul..so, abis bayar tunggu kat merchandise collection then dah siap semua balik la....
ini la kabinet yang aku (bukan aku, laki aku..ahaks!)beli..simple je..tak mampu nak beli yang mahal-mahal..cukupla untuk keluarga kecik kami..

ni nak letak susu, nestum Adam & other groceries stock

nak singgah ikano mula-mula tapi dah jadik malas...masa tunggu abang amek keta, Adam punyalah nakal....nak jalan kat tempat parking tu, main troli semua...nak masuk tong sampah la dia...yang paling tak tahan nak naik escalator yang turun...cemana tu????? bila tak bagi menjerit-jerit tekup muka kat lantai nak jugak...tension je tau...Keta sampai masukkan barnag-barang semua terus balik ikut MRR2..ujan lebat giler..sib baik selamat sampai umah...lega....gamba blom snap sebab aku penat & umah bersepah-sepah ngan barang-barang shopping....tapi bangun tido pagi tadi umah dah kemas & bilik semua tak sepah lagi...abang dah kemas semua....hihihiihii bertuahnya aku dapat husband yang rajin...aku yang jadik extra malas...

okla...nanti ada pics aku tepek kat sini...

No comments: