Thursday, July 17, 2008

Updates on Adam

Asik citer pasal aku jek, naik jelak pulak orang baca...ye tak??hahahah cakap je jelak aku tak marah...

Okeh, Adam nak masuk Setahun 3 bulan dah minggu depan, ujung mggu nih ada fotoshoot ngan superb photo lady named kak zubye..hahah dah berkali-kali tangguh dah nak tangkap gambo anak aku nih.

Adam tak pandai cakap pun lagi, not even Mama or Babah...selalu keluar bunyik Bah! Bah! tak pun Ma! Ma!..tak pun semua dia belasah hoh!...hoh!..kalau tak dengar lagi, lagi pandang Hoooohhhhhh! Pastu dia makin berat tapi badan tak le tembam mana pun, pampers pun saiz L lagi walaupun macam dah muat-muat jek aku rasa. Kena tukar XL jugak la dalam masa terdekat nih. Minum susu kalo time penat tu 9oz one shot, tambah lagi 4oz pun penah...kalau malam dia bangun nak susu tu dia minum 4oz je...aku noticed that dia macam tak suka makan nasik ngan sup dah..dah jemu aku rasa. So skrang aku lebih banyak buatkan dia pasta, mee, mihun ngan sup campbell...takpun bagi calci yum...sure abis.

peel dia sekarang ni kalo nak tido kena ngamuk-ngamuk dulu, nangis meraung-raung baru nak tido. Semalam dia bantai nak dok luar kat balkoni tu tak nak masuk. Tak nak duduk nak suruh orang dokong jek, nak tengok apa tau?? Moon.....pastu tgk star...sambil-sambil tu aku dodoi dia sampai le dia sendiri tunjuk nak masuk baru boleh masuk tau...penattttt....aku nih ngan nak buat bahan nak lecture esok nya lagi, ngan nak gosok baju lagi, nak kemas beg lagi, kemas barang nak gi keje lagi...haiyaa...semua kena tunggu dia tido baru aman...

Ni lagila ada baby baru a.k.a anak kakak aku yang dok skali kat umah aku tu, Adam kemain la suka kacau si aisyah tu. Habis carrier budak tu dia swing laju-laju, dia nak cium tapi adam ni cium dia bukan guna pipi or mulut, dia cium pakai dahi...can u imagine?????Tak boleh la si aisyah tu kakak aku bawak masuk bilik, mesti dia nak naik atas katil nak tido sekali sebelah aisyah. Kalo aku amek, meraung macam orang kena dera.

Ha ni nak citer, masa first day amek aisyah kan ,Adam jeles tau....bila kitorang pegang aisyah, dia nangis kat pejuru sofa sambil buat muka kesian, nangis tak de air mata pun, jerit je lebih..pastu bila kita panggil dia mula la nangis betul-betul pastu tak kasik pegang langsng baby....hahha itu sign apa puan-puan?? Mama tak yah bagi adik kat adam, nanti adam jeles...ok la adam, mama setuju jek....

Pastu Adam skarang ni dah paham apa instruction kita, let say kita cakap Adam nak tengok TV ke? Dia geleng tu maksudnya nak la tu, anak aku nih tak reti angguk okeh, reti geleng je, then kita instruct la dia, then go and take te remote, give mama...dia pegi la terkedek-kedek carik remote, suruh tekan button on ke, tanya nak tgk channel mana kita bukak satu-satu channel then tanya which on, this one, kalo tak nak dia jerit, kalo nak dia senyum...

Dengar lagu dia menari aku tgk cam gaya kingkong jalan pun ada, style tepuk-tepuk tangan kat atas tu....pastu peel dia yang aku pun gelak..tetiba bila dia tgh jalan, dia boleh buat gaya ala-ala kingkong jalan sambil terenjut-enjut...apa punya style la...pastu gelak-gelak...

Ha satu lagi, geraham dia dah tumbuh, kemain besar lagi...aku perasan masa dia main-main ngan aku sambil gelak-gelak bukak mulut kemain lebar lagi...mak aiiihhh geraham da nak keluar dah....sedey la anak bujang i dah besar...

k la, aku nak gi toilet, jap lagi ada lecture kang tak pasal-pasal nak terkucil pulak...da....

No comments: