Wednesday, September 10, 2008

Update se-bundle sekali

Huh lama betul tak update...aku ada sedikit mind block to blog lately...

Ok, last update on thursday so how about friday??? Friday aku ada meeting pasal QS Convention tentatively this coming december...nak tau aku kena jadik apa?? Aku kena jadik kepala kepada bahagian Souvenirs & Gifts, Course File and Registration. Ada satu lagi part yang aku pun terkedu bila nama aku kena sebut..nak tau apa??? jadik EMCEE..cilakak...ni yang nak kena buat latihan vokal nih...kekawan sebilik aku nih menyakat aku kata aku kena pakai baju lip lap lip lap hari tu...hahah lawaks la tu...benci la..aku takut nak jadik center of attraction nih...kang langsung salah cakap...dah semua mata pandang aku...aahh lantakla..aku ha kan jer walaupun ala-ala rela dalam paksa...ok enuff on Friday...

Saturday pulak hari berbuka ngan family mak aku....pagi-pagi lagi dah sampai umah mak sebab abang keje, dia gi keje dari umah mak as usual..aktiviti hari tu pikir nak masak apa...last-last aku belanja buat grilled chicken wing, pajeri nenas, sup ayam and laksa...bawak mak gi cabut gigi and pegi pasar beli barang-barang nak masak. So, petang tu aku jadik bibik masak, marinate chicken wing, segala la...rasa nak patah pinggang aku. Lepas berbuka basuh pinggan kemas-kemas chow balik...

Ahad berbuka kat umah mak mentua aku pulak...sebelum tu pegi Jusco nak renew J-Card aku..tak pasal-pasal dapat voucher RM20..paling sikit dalam sejarah aku jadik member Jusco..jadik la dari tak de..kat umah, ma masak nasik lemak, pastu dia pun buat pangang-panggang gak..wah healthy sungguh makanan aku weekend nih. Less calories sungguh...Tapi ma masak lauk kegemaran aku, KETAM..ketam lemak cili..aku makan sket je sebab takut darah naik..adam sangat notty sebab dapat lepas bebas main bola kat area tepi rumah tu...orang sibuk bakar ayam dia sibuk tendang ball...sib baik tak jadik grill ball..dia ngantuk time tu tapi tahan mata..sekali tu jalan asik la stumble...dia ter summersault and bum dahi cium tanah...tapi nangis kejap lasak balik...masuk umah aku kurung dia tak kasik kuar...dah dia main belon pulak..main bola terpijak jatuh terlentang pulak...last-last aku bawak naik keta pasang air con kuat-kuat dia tido...singgah beli air tebu..alih-alih ada la 30 minit dia tido...

ohh sungguh panjang entry ku ini...tak kira korang baca sampai muntah darah..

Isnin, apa aku buat ek? owh gi keje la...tapi tak de kelas, aku just melepak tunggu petang ada kena supervise bebudak...ooppss sebelum tu gi Alam Sentral amek Console Table aku yang dah lama sampai tapi tak berambik tuh...

Selasa a.k.a semalam ada kelas tapi aku sakit tekak...badan rasa tak sedap. Rasa nak demam. Tapi ada kelas direct 2 jam pastu 2 jam lagi..benci...balik tu melepek penat. Petang ada meeting ngan tak semena-mena aku kena amek minit pulak...dah le tak reti tulis minit..dulu masa exam aku memang ngelak jawab soklan minit mesyuarat ni...

Malam lepas buka aku flat giler..makan sikit sebab tak lalu. Pastu terus terbaring dengan cool fever melekat di dahi....terbangun kul 3 pagi sebba adam batuk teruk..bagi dia makn ubat ngan letak minyak kat dada ngan belakang dia..sian adam...

Rabu a.k.a hari ni..demam tapi kena datang sebab ada panel Anugerah Kualiti Perdana mmenteri buat lawatan ke fakulti...tercampak aku di sin dengan tekak yang sakit dan mata yang kuyu...

Ok..ada penat baca??? sekian...

No comments: