Friday, September 26, 2008

Iftar t Dewan Perdana Felda, KL

Yesterday, we (alumni QS UTM) had an iftar at Dewan Perdana Felda, KL. Unfortunately it's only 12 of us (yup, it's hard to gather everyone as each of them have their own plan and problems. Despite of the small number of members joined this time, we had a fabulous time chit chatting and updating news of us. Dapat tengok anak-anak diorang yang comey.

And as usual, being me who don't like to take any single picture of food, venue, friends and whatsoever...tak de la gambo...nanti kalo aku snap gambo food, my hubby will definitely gelak to me and called me "cedera parah" refers to my habit of taking every single thing we do, we eat, etc etc etc...malas nak kena gelak better for me to dok diam-diam makan.....

Ni kat luar, aku paksa abang amek gambar aku ngan adam...


Makanan sangat banyak, orang tak ramai sangat. Got roasted mutton, more than 3 types of mee, laksa,italian foods, kopok lekor, nasi beriyani, local malay cuisine (lauk pauk), kuih (ada apam cinonet jek but heaven giler taste dia....)bubur kacang, gado-gado..macam-macam lagi la...

Tapi aku makan apa jek tau? Aku makan ikan apa ntah masak dengan sauce, spaghetti balance adam punya, kambing roasted tu (ni aku balun cukup-cukup tapi tak sesedap kat glory beach PD), kuih..aku amek nasik kerabu dia tapi keras la pulak nasiknya, nak tercekik ok...dua sudu jek pastu aku tolak tepi...tu je yang aku makan...sungguh tak berbaloi denga harga RM46 yang aku bayar...abang pun makan satu rpund pastu surrender, dia mmg fail kalo buffet nih, perut dia perut nasik...aku boleh lagi blah ngan Italian foods or western...tak pe la..

So, Adam behave for first half, sangat okeh, main-maian ngan anak dara kawan aku...tapi bapak anak dara ni pulak gi sergah si Adam, terus member nangis...spoil betul la...lepas makan dua round kitorang pun blah....masa tu dah kol 8.30pm...

Dia pun kena paksa gak amek gambo...


Balik tu pulak, niat tu nak singgah Jalan TAR, sekali adam tido pulak...terus tukar plan, masuk jalan ipoh gi beli kipas adam untuk kesekian kalinya...so, sampai umah kul 9.35 terus bukak The Amazing Race Asia 3, sib baik sempat tengok before they reach pit stop.

Aku memang fail la amek gambo sendiri....out of frame..


So, malam ni sambung shopping baju adam, suar abang ngan suar aku...pastu plan nak gi Jln TAR beli tudung ngan baju melayu ayah...

No comments: