Friday, August 15, 2008

Acara Minggu Melawat malaysia....

Hahahah actually this entry nak citer perihal aku jadik lecturer pengiring untuk student pegi field study kat JB ngan Melaka...

Bertolak ke JB dari FSPU, Shah Alam ni pukul 9.15pagi (aku lambat stgh jam okeh...kesian bebudak ngan driver tunggu..saper suruh bas tiba awal sangat...)...sampai JB pukul 2.30ptg...bas bawak laju giler....dah le bila brek bunyik ngeeetttttt ngeeeettttt takut aku...

Bebudak ni sewa budget hotel A'Vista Melati Hotel owned by a malay couple...overall condition hotel ni ok la...tengah-tengah bandar...betul-betul sebelah city square tu...tourist spot semua in walking distance..Malam tu aku jumpa kawan lama kat danga Bay, Hisham Ghani kawan se-course masa kat UTM dulu..dia belanja tomyam original dari Siam punya...thanks Sham...

Our first visit was Projek Membina dan Memabaikpulih Jalan Masuk Kedua ke Pusat Pentadbiran Baru Kerajaan Johor, Nusajaya. Panas nak mam!...Pak syeikh project manager situ punyalah syok buat penerangan sampai terkajak dari jadual asal sejam setgh u...Lepas tu je bebudak ni nak pegi Kota Tinggi nak gi Tanjung Balau nak piknik..pastu aku tak tau la mana info bebudak ni dapat JB-Kota Tinggi/Desaru ialah SETENGAH JAM....crazy! it took at least one and a half hour to get there...aku elak je bila diorang lagi lagi tanya aku puan....bila nak sampai nih???? Bila dah sampai memasing jakun nengok laut...

Sampai sana pukul 5 bebudak tu stay sampai pukul 9 malam, siap barbeque bagai...aku ngan sorang lagi colleague biarkan diorang mandi, sebeanrnya memang tak leh tau...salah dari segi undang-undang trip...so, dah makan semua naik bas balik ke JB...on the way back semua pengsan kecuali pakcik driver la, kalo dia pengsan kitorang pun pengsan kat spital...hahahha

Esok pagi pegi tengok another site kat Larkin, lepas tu bagi diorang shopping kat The Zon then free and easy...bebudak tu ada yang sambung tido (ncluding me!) yang gi shopping, gi tengok wayang...aku tido dari kul 3 sampai dekat kul 6...pastu baru gelabah carik makan...tu pun dah dekat kul 8.30 gak...aku ngan colleague beli tiket wyang..hahahha student tengok Shaolin Girls kitorang tengok Meet Dave....boleh la...

Esok pagi-pagi lagi dah gerak dari JB nak ke Melaka pulak. Kat melaka tengok site bomba yang masa kitorang sampai pukul 11 pagi tengah panas terikkkkk.....so, abis tgk site pegi Sg, ramabi family one of the student ajak makan kat umah...so makan free lagik..siap buah-buah lagi tu...langsat, puasan, manggis, rambutan..heaven...

After that gi Bandar Hilir, diorang nak beli souvenir.Aku tak de beli apa just lepak-lepak jek...sambil baca buku.Pastu balik KL la....sampai Kl pukul 9.30 camtu...penat..Adam lak boleh pulak bangun tido kul 10.40 nak main bola...dia tido balik kul 2.30 pagi...zombie aku jadiknya...esok tu kelas kul 8.30...arkkkk...

Kesimpulannya trip ni okeh, students superb...aku nak jumpa Iszan tapi tak berkesempatan, ye la datang time hari keje ye tak??? tak pe Iszan, next time i'll make sure dapat jumpa u....huhuhuhu...

Ok la...ni aku nak gi bilik colleague nak amek contents benda-benda yang nak dibuat masa cuti semester minggu depan ni....kitorang kena keje macam biasa jugak...hahahha banyak keje maaa......chow..

1 comment:

shafa said...

Byk site p Mazz..mst penat punyer. Lagi2 tgh panas p dekat site kan.. Biasa la kan p site kena p la jalan2 sikit, lagipun bila lagi nak p meronda.