Wednesday, February 3, 2010

Mari Bercerita...

Aku try post ni since 2/2/10..tapi ntah hape kena server uitm tu tak leh bukak blogspot langsng..dah basi pun tak kira nak post jugak...

Updates on mylil angel...

Adam sekarang sangat suka menyanyi...lagu iklan radio pun dia belasah...
kengkadang sampai terbahak-bahak kitorang gelak sebab dia nyanyi sekali dengan face expression...muncung-muncung mulut...kalau lagu rancak sket kaki tejengket-jengket sebelah je (boleh imagine??) memang funny okeh!

Pastu sekarang ni stage suka bertanya samapi membuatkan haku malas nak jawab dah.
Contohnya :

A: Mama gi mana?
M: Gi work
A: oooooo g work eh? Kat mana?
M: Kat opis la..
A: Opis kat mana?
M: Shah Alam
A: Shah Alam kat mana?
M: Jauh...
A: Jauh eh...jauh kat mana?

and soooooo on...samapi ko lebam nak jawab.

lagi satu kalau belikan dia barang ke, foods ke...camtu la jugak dia tanya berjela-jela..aku layankanlah jugak tapi kalo dah panjang tanya nya...tak tau dah nak jawab apa.

Pastu rajin nyanyi lagu2 nursery rhyme. Mesti ada yang cakap anak aku ketinggalan zaman. Biar la..masa zaman dengar nursery rhyme anak aku tak berminat. So, kat scjhool memang teacher ajar lagu-lagu tu semua...dia nyanyi lagu are you sleeping tu bukan jadik brother john, jadik brother jaws...kalau aku gelak dia marah...blom lagi nyanyi lagu Negaraku tu...pengsan agong kalau dengar...hahahha

Thursday and Friday are sing-a-song day..balik tu sure dia suruh aku repeat apa yang dia nyanyi kat school, mana aku tau....menangis-nangis dia suruh aku nyanyi mana aku paham...last-last aku hentam jek...

Kalau suruh buat homework, time tu la dia tangan sakit, menguap seploh kali. Bila aku cakap ok boleh rehat jap terus bijik mata dia cergas balik...akal panjang betul la dia ni...

Tapi seronok la sebab aku rasa sepanjang dia dok day care ni, dia lebih berdikari. tapi yang aku tak tahan tu dia ni jadik garang pulak...kat sekolah cikgu garang kot, tu yang dia tunjuk kat aku pulak..hamboi hamboi hamboiiii....

No comments: