Monday, February 8, 2010

Jalan-Jalan Ujung Minggu

Yesterday lepak dirumah saja...sempatlah aku tido lepas zohor sampai kul 4..pagi tu bangun awal giler..lepas subuh aku tido sampai 7.15 adam kejut pulak....dia sakit perut nak berak..tapi nak berak sambil lompat-lompat gaya atas trampolin atas katil..memacam la budak ni..

Dah tu aku tak tido dah..tggu en. rais bangun sebab dia nak bawak gi pasar, nak beli barang nak masak nasik lemak...nak kena beli daun pandan (aku penah tanam, tapi menemui ajal pokok tu), santan, timun, kangkung, kacang..memacam lagi la..masak lebih untuk makan sampai malam..

Dah petang tu, en. rais lepak tengok DVD citer Bodyguards and Assasins..best dia kata citerpasal revolusi china..bila aku bangun boring la pulak...ajak gi jenjalan. Ingatnak pusing-pusing area ampang je pekena goreng pisang ke..sekali en. rais ajak gi Dataran Merdeka..terus je charge bateri DSLR..

Pukul 5, gerak dari rumah menuju ke KL, ikut AKLEH, tengah jalan ujan la pulak..tengok area KL putih je...so ujan la ni...terus je melencong ke Bird Park..sekali tak ujan pun KL..kat bird park layan tengok monkey..adam memang suka la..aku selalu gak bawak dia tengok monkey kat sini and a lot of tourist bagi makan kat monkey kat bird park ni..ada kolam ikan dah tentu adam tak nak balik punya...so layan kan...











Pujuk dia ajak gi tempat dia boleh lari-lari...so dia suka. Gi Dataran tengok clear tak basah apa pun..adam turun je keta, terus lari tak berenti ko...aku tengah terhegeh-hegeh nak attach lense la..nak bukak cover lense gedebak gedebuk dia dah berlari tengah padang...Kat datarantu ada one group tengah-tengah padang tengah havoc bergambar..sekali bila perati betul-betul Dira & Ash sehati berdansa tu..











Adam tengok je orang main frisbee..aku tau..dia nak la tu..pujuk dia nanti pegi beli kat toysrus..terus dia ok lari-lari lagi...ajak balik tak nak..last-last dah dekat 7.15 bila dia tengok orang dah beransur-ansur balik baru dia nak balik...siap cakap nextweek datang lagi eh....babah dia layankan aje...nak kena gibeli frisbee pulak ni.

No comments: