Sunday, February 14, 2010

Hadoiii la...

Pagi tadi bangun awal sebab semata-mata anak bujang aku ni dah tak sabar nak tagih janji...nak gi Joo(read:Zoo)..kemaruk binatang betul la dia ni

Seingat aku masuk zoo middle last year dalam 12 or 15 hengget..ni dah jadik RM20 ko....children under 3 tak kena..kalo tak RM6..

Then masuk la kami 3 beranak ke dalam zoo itu..a few changes....tram kat dalam tu dulu free kan??? sekarang tidak lagi...RM3 for adult per ride, children 2 years old and above RM2...hahahha..semua la nak charge. So kami menapak je memandangkan adam dah puas naik tram tu before this. Bermula dengan gajah...satu lagi benda naik harga...Animal Feeding pun dah charge RM3 per pack of food...tebu tu dia bagi 2 batang setiap batang tu ada la sekaki panjangnya...wahhhhh banyak mahal oooo...kat Giraffe lagi best, diorang patah-patahkan dahan pokok tempat orang zoo a.k.a si penjual giraffe food tu duduk..then jual dahan-dahan patah tu as makanan giraffe at RM2 per dahan...sangat bijak la...hampeh!

Binatang sama je busuknya, air kolam flamingo and swan kat tengah tu masyaallah busuknya...mak tahan je nyah...Harimau tetap 2 ekor cekudut..lion sekor jantan-sekor betina...puma sekor, leopard sekor...masuk reptile farm hampeh...iguana je yang banyak..yang lain sangkar je yang ada, binatang nya yilek...buaya ada 2 ekor..aku tak naik ke savannah kali ni..tak larat la...hari super hot!

Then bawak adam gi tengok fish kat area animal show arena tu...dia enjoy tengok penguin...ha yang ni ada perubahan positif, dulu penguin ada la 3-4 ekor..sekarang kemain lagi...berpuluh ekor kat dalam tu..berenang-renang senang hati...

Habis tengok fish aku ajak adam balik..tak larat dah..tu pun tgk jam dah 2 jam lebih aku meronda kat dalam tu..

Balik tu singgah beli nasi kandar haji tapah, then memecut balik jemaah tido sekeluarga. Petang bangun solat semua then gi Jusco pulak. Ingat nak tengok washer baru sebab yang ada skrg ni dah mula buat hal..sekali jumpa orang LG dia check kata barang aku ada warranty lagi. After CNY diorang hantar orang datang tengok. Fuhhh selamat RM aku...

Pastu balik umah, sambung makan nasik kandar lunch tadik..pastu adam tido...aku online. Gambo nanti aku upload, tak transfer lagi dari kamera. Sekarang nak tengok Greys Anatomy yang aku copy dari laptop student. Dah tengok pun nak tengok gak lagi...McDreamy..I'm coming!

No comments: