Thursday, February 4, 2010

Apa nak buat???

Tadi ada presentation tajuk dissertation. Aku ngan sorang senior colleague jadik panel. Kena evaluate 13 proposals. Tiba giliran ada sorang student ni, sangat putih melepak and very the lemah lembut....

Diapun bagi la proposal, pastu sangat general tajuknya maka di reject. Evaluate next proposal pulak..we threw a few questions...then tetiba aku tengok dia tunduk bawah je and i noticed that her cheek blushed...tapi sangat la merahnya...sekalitu apa tau...dia nangis ko....alamak..serba salah kami ni.

Terus je colleague aku tu terdiam and we slow down sket, tanya ada masalah ke..dia kata takde..later kitorang macam dah terberenti je kat situ did nothing...sebab macam rasa serba salah je kalau cakap banyak lagi...finally suruh dia propose tajuk lain this coming tuesday...

Hmmm...fragile sangat la pulak. Ada yang tough sangat pun ada, degil semacam. Yang blurrr....pun ramaiiii...tapi aku teringat zaman aku student dulu. Supervisor aku sangatlah garangnya (bukan la, tegas kot)then ada sindrom ANDALUSIA.....hmm pepaham je la angin warga andalusia ni kan...takut giler kalau nak jumpa dia...agaknya supervisor aku dulu pun pandang aku macam apa la budak ni nak buat...mesti dia cop aku ni blurrrrr....tu yang tak sampai hati nak cakap banyak sangat dengan student aku skrg ni.

Kalau korang dah student nangis depan mata, apa nak buat?????

No comments: