Monday, August 17, 2009

Live From Crowne Plaza Mutiara

Rite now aku ada kat Crowne Plaza Mutiara KL, ada Pacific Association of Quantity Surveyors Conference, aku jadik Rapporteur..tapi session aku esok pagi and petang....maka pagi ni aku hanyalah mengcollect cv speakers sahaja. Awal giler aku sampai. Ingat nak elak jem...ye la hotel ni ada kat tengah2 pusat bandar mau giler lambat kalau aku keluar lambat. Tadi keluar pukul 6.45, tuang minyak semua pastu ikut AKLEH, maka pukul 7.05 dah terpacak kat lobby. Efficient kan aku, wahh puji diri sendiri. Tapi petang kang hambik kau, nak balik jalan mesti jem giler babeng...

Aku ingat nak naik LRT tapi malas la, dengan nak bawak laptopnya, nak bawak blazer, pastu handbag aku lagi....terkedek-kedek nak turun kat stesen hang tuah pastu nak kena naik tangga jalan kaki ke stesen monorel pulak, dah le aku pakai baju kurung batik..kang mau peluh nampak...banyak la alasan aku ek...

Tapi takpe aku redha la jem petang ni. Today is the last day adam kat umah nenek dia, esok nak gi umah wan dia dah. Actually hari ni dah kena dok umah wan, tapi babah dia takleh amek cuti le pulak, tetiba jek...esok baru boleh amek leave, maka esok la adam start dok Klang Gate.

awkward nya rasa bila aku sengsorang jek orang uitm kat sini, yang lain belom nampak batang idung. Registration semua handled by ISM, apa aku nak buat? Datang cepat salah, datang lambat pun salah...haiyaaaa...

No comments: