Thursday, August 13, 2009

Gila awal aku sampai

Awal gile aku sampai opis hari ok...semangat sebab ada kelas pukul 8.30...hari ni je kelas aku 8.30, hari lain samada petang, takde kelas or paling awal pun 9.30...

Internet laju gilos, tu la aku kutuk kaw kaw semalam sebab tu laju sikit hari ni..takut kena sumpah lagi...

Sambil menaip sambil makan roti cheese beli malam tadi.

Aku tengah pening sebab babysitter adam dah nak berenti dari jaga adam and sepupu-sepupu dia...hari ni last day, aku baru tau semalam mak aku cakap. Dia amek skim latihan sisawazah menganggur tu...kesian tau dah 3 tahun abis study tak dapat keje lagi...So, apa plan aku skrg ni? Nak masukkan dia nursery? Dah tanya dah area shah alam ni, tapi aku rasa macam mana aku nak bawak adam dari ampang ke shah alam without dia sit on my lap masa aku drive...kalau ngan aku memang itu perangai dia...pastu nak buat aksi lari sambil sorokkan diri aku yang kecik ni tak nak bagi dia nampak aku nak gi keje...kang melalak bad mood seharian...pastu camana dia nak mingle around with other kids kat taska, adam ni territorial sikit tau perangai dia aku rasa sebab kat umah mak aku dia jek yang badan montel sikit, yang lain kurus and kecik even sebaya...tu yang dia berkuasa melebih lebih tu...sense of sharing yilek...dia memilih sikit nak share barang ngan sapa...aku tau mesti ada yang cakap hantar taska la dia boleh build up sense of sharing and be friends with other..tapi aku ni la pulak yang kecut perut....

Laki aku pulak bagi pilihan anta je kat umah MIL. Aku ok je since my MIL memang jaga budak kecik yang lebih kurang baya adam sorang and adam sangat suka main ngan budak tu...tapi adam ni pulak kalau ngan wan dia tu memang tak ngam...kalau ada mak su, atok or pak ngah dia baru dia on..kalau tak memang pegang seluar aku or babah dia je...tapi laki aku nak try dulu...jumaat still hantar kat mak aku lagi, takleh la mengejut nak hantar gi umah wan dia (belah laki aku adam panggil nenek dia wan)..kang bapak aku sentap okeh...isnin babah dia nak EL, hantar je gi umah wan dia pastu nak buat2 keluar gi keje...tengok dia boleh survive tak...tak lama dah adam nak 3 tahun..aku tunggu adam 3 tahun je pastu nak anta dia sekolah....balik sekolah terus dok day care kat sekolah yang sama. Aku dah tgk sekolah tu kat Taman Midah, Cheras ada satu, kat area umah mak aku ada satu...silibus ok, harga pun ok, anak-anak buah aku semua sekolah situ alhamdulillah semua cerdik akal la...tapi mmg kena tunggu 3 tahun baru boleh masuk...sementara tu aku kena la train adam diaper-less, bottle-less aku tak sanggup lagi kang kurus pulak anak aku, makan sikit punya choosy, ada angin dia nak makan sia mintak la, ada tu kul 10 malam mata aku dah nak lelap pun dia mintak nak nasik ngan cit cit goyeng (read : ayam goreng)..bangun la jugak buatkan...tiba hangin taknak makan, ko masak lauk feveret dia pun dia bolayan.....so kena bagi susu dulu kalo tak kurang vitamin pulak anak aku...

Hmmm so hari ni mesti aku dok pikirkan masalah ni....nak amek maid, no no no...laki aku memang tak suka...aku ok je...rumah bersih n teratur je tapi umah aku tu sekangkang kera, kemas sendiri pun boleh, ngada-ngada nak amek maid pulak..so ada cadangan?????

2 comments:

ANAKIRANA said...

aku pon blom train diapers-less,botol pon sama..thn depan nak masukkan tadika mimos .

ish tak menjawak permintaan ko mintak cadangan yer
aku rasa ok ja anto umah mil sementara nk antar taska tahun depan kan..brp bulan jer lagik pon

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

itu ler .. masa maid kita blk kg hr tue pun pening carik nursery yg ok .. adam mmg time htr mula2 nangis jer .. skrg dah ok .. susah gak kan kalau dorg tak biasa lagie ..

ps > mas cantik tdg2 beli kt dezahra tu .. mmg rambang mata tau ;-)