Monday, August 3, 2009

Citer PD sambil layan lagu Retro

Untuk menghilangkan kebosanan aku layan aku Datuk Malek Ridzuan - Kelip-Kelip Ku Sangka Api kat youtube. Pastu layan aku Seruling Anak Gembala - Jerrydin...jap lagi nak carik lag sharifah aini apa ntah tajuk dia...syok betul la..

Hari ni lemau sket nak gi keje, penat la...semalam balik dari PD sampai kl pukul 2.30...panas ya hamat! Aku gi ngan family in-laws, dok kat Apartment KWSP, Tanjong Tuan. Ok la...just penat nak naik umah tingkat 3..tak de lif...bergetar lemak peha ayam gred-AA aku ni ha dok mengangat si adam yang bogel baru abis mandi laut...tak nak jalan sendiri sebab selipar dia ada pasir....kalau ringan tak pe gak..ni kusssss semangat!

Aku gi PD pukul 3.30 hari sabtu...cik abang keje pagi tu...dia balik pun dah pukul 2...aku pulak lepak umah mak memang silap besar la nak suruh aku keluar sharp exactly bila dia balik keje...ye la akak aku yang kat Puchong tu sampai pun dekat kul 1, mana puas nak gossip2 nak ngumpat2 kejap je..mau la aku lajak-lajak sket. Rumah mak aku serius dah macam pasar borong. Ngan budak kecit2 ni main bola la memekik-mekik ntah sebab apa, ngan mak-mak budak ni berborak tak hengat gelak berdekah-dekah...sian aku tengok si Aliff (anak buah aku yang baru sebulan lebih)..dia tido rilek je sebab aku rasa telinga dia dah kebal ngan bunyik bising...

Sebelum gi PD singgah bengkel adik aku dulu kat Kinrara nak amek PSP aku yang dia baru crack kan...then baru gerak ke PD...sampai PD dalam kul 4.30...tengok air laut tengah pasang....bahaya bahaya...blom bley mandi...adam bila tgk laut je dah tak tentu arah dah ni....nak lawwut lak lawwut...dia debut laut comey betulll..lawwut...naik umah dulu sebab aku dah kebulur tahap cimpanzee...dinding perut depan rasa dah berlaga ngan dinding perut bahagian belakang namun tidak juga kurangnya kadar kebuncitan ini...hahhaha, dah makan baru la aku boleh bernafas....

So, dalam 5.40 camtu babah dia dah calling-calling suruh turun bawak suar pendek dia ngan baju mandi adam....maka aku pun lenggang kangkung ala-ala gloria madagascar turun bawak tuala ngan suar dua lelaki itu...


Maka diorang pun mandi sampai 6.45 camtu. Adam tak takut air langsung, rilek je dia jalan dalam air tu even air sampai paras leher dia (leher dia lutut kita je...)ngan ombak besar...suka kemain...dia siap tepuk2 air then jilat...cheh! rasa masin tu sedap agaknya...

Naik je umah, diorangmandi, while aku dah start nak masak dinner malam tu...yess i'm the chef for that night...buat mihun soto...ala apa susah buat supnya je...begedil aku dah siap2kan dari umah mak tadi....cili kicap pun dah siap buat pepagi buta...dua bungkus cili api aku blend..berasap telinga diorang. Nak BBQ tapi kena tggu turn tempat BBQ nya 2 je...satu family ni siap conquer 2-2 tempat...lama pulak tu. Penyudahnya pukul 10 camtu baru dapat buat BBQ...aku pun dah hanyut dilautan sepi ngan adam....
Muka budak penat kena lambung ombak

Tapi bestkan tengok Majalah 3 sabtu lepas, tribute to Allahyarham Yasmin Ahmad. My personal opinion la kan, arwah ni very loving, caring, humble and sangat menghormati parents dia...cukup jaga adab ngan parents...kagum betul. Lepas tu aku layan citer Mukhsin jap, belum sempat abis aku dah tidoooo....

Esok pagi bangun je adam sibuk nak mandi lagi, tukarkan dia baju terus bawak mandi laut..sejuk menggigil-gigil badan dia...ngan bontot dia yang seciput tu bergegar2 tahan sejuk...kelakar je tengok. Yang kali ni adam surrender awal, dalam sejam mandi dia ajak naik dah...nak tok nak tok, sebok carik tok dia...pastu nak nenen hot...sementara dia sibuk main ngan tok dia aku kemas baju...then gi apartment sebelah (MIL aku dok umah sebelah yer...) tolong kemas basuh segala pinggan mangkuk, kutip balik mana yang aku bawak. Then by 12.30 chow...yang lain nak tunggu lepas zohor, aku malas nak tunggu lama, lagipun adam dah start tantrum sebab dia ngantuk..lebih baik aku zasss dulu. Singgah beli buah, tuang minyak...penyudahnya dalam 1.30 gak betul2 keluar dari PD heading highways.

Singgah umah mak, turunkan buah yang aku beli tu, lepak jap. Dalam 3.30 balik ampang. Abang singgah Brothers tukat door visor wira, then berdesup balik umah. Aku layankan adam main sementara abang pegi basuh 2-2 keta....bagus, bersih keta aku! Malam tido awal sebab penat!

Plan to go PD again with my siblings. Before puasa maybe 15 or 16...tak sleep over pun daily trip. best pulak sebab tgk adam happy dapat main air...ni la bila jadik mak-mak, walaupun aku tak suka sangat laut, sebab nanti aku jadi lagi garing, tapi dah anak suka aku layankan aje....

No comments: