Monday, November 3, 2008

Shopping Spree

Semalam abang declare itu hari sebagi family day...meaning that boleh kuar jalan-jalan...

Memula nak bawak adam naik train ke the mall, tapi pikir punya pikir aku nak gi Ampang Point nak belikan abang baju keje dia...so tak jadik naik train, naik keta je...

Selit sikit gambar adam punyalah naughty kat kenduri pak ngah dia



Memula pegi Ampang Point naik ke tingkat satu gi Brands Outlet, belikan abang punya kemeja keja...aku suruh plih enam helai sebab baju dia ada sikit sendat kat perut dah..(tanda-tanda dah cukup hari, nak bersalin dah tu)..last-last bukan da yang pilih...dia pilih dua je..yang lagi empat aku yang sebok-sebok pilih..dia dok lari sini sana kejar adam..

Dah beli baju kat situ, abang sakit perut la pulak..dia gi memerut aku dia tinggalkan kat Delifrance Cafe...maka makanlah aku ngan adam jek...aku order Beef Bolognaise, Adam pulak mushroom soup (sedap, mushroom dia chunky besar-besar you...)and iced chocolate...dah half way suap adam, abang datang dengan cerianya sebab dah melepas...dia order beef lasagna pulak...maka dengan secara tak rasminya termakan lunch kat delifrance...sure malam ni aku kebulur..maklumla perut i melayu tulen tau..nak nasik jugak.

Lepas keluar Ampang Point ingat nak direct ke Tesco Ampang, beli groceries tapi disebabkan satu kejadian kat parking ampang point tadi, aku merengek kat abang nak beli kasut bar..tak kira aku dah geli nak pakai sandal HP aku tu...

Sebenarnya kan, keluar-keluar jek parking keta depan Gulatis AP tu, tengah aku catwalk, aku terpijak smething ala-ala liat tapi bunyik crunchy...sekali bila aku pandang bawah aku terpijak benda yang aku paling geli dalam dunia...aku terpijak CICAK...besar tau...bukan cam cicak yang selalu atas siling rumah tu..ni ntah spesis apa punya cicak ntah..meremang bulu-bulu yang ada...mula la aku rasa nak jalan kaki ayam..abang dah gelak-gelak...tu sebab singgah jusco, maka dapatlah aku beli sandal baru...

Sampai Jusco, turun kat area betul-betul baby's department..maka belilah adam punya baby bag baru..sebab kiko merah da dah koyak rabak inside and outside...aku beli brand tenderly jek, cantik dan murah...spacious lagi..rembat sekali adam punya singlet 2 helai...bawak dia main kat smart wonderworld tu upah nak bagi dia behave sket nanti...pastu hunting for abang punya pants..dapat 2 helai...bayar and potong..sementara tunggu potong suar aku gi tingkat bawah beli kasut..memula tengok HP tapi aku berkenan yang tertutup penuh, bang tak kenan pulak...maka aku opt for crocodile jek..murah and kalau rosak tak de hal punya...hehehhehe

Punyalah takde perasaan naik thomas ni..



Inilah sandal baru aku...murah dan sangat selesa...


Kuar Jusco dengan senang hati sebab each of us dapat habuan...Pastu singgah Tesco beli barang dapur...beli punya beli bila bayar RM190.14..hahahha may be aku beli barang-barang yang besar i.e Dynamo, vanish, softlan 5 liter..tu jek dah RM50 lebih dah...tak pe la..itu 2 bulan lebih baru beli balik nanti...

Dah penat jenjalan Tesco, maka baliklah kami...sarat keta ngan hasil tangkapan...maka bolehlah aku dok diam pasni sebab dah dapat ilang meroyan nak shopping...

Gambar apa yang ada je la yer...aku malas nak tangkap gambar hasil tangkapan...Kalau perasan baju yang adam pakai tu ada tulisan nama ADAM depan tu...baru sampai T-Shirt tu aku tempah kat satu seller ni...dia custom made...lupa nama fotopages dia...murah tau and sangat berkualiti...nak tempah untuk aku, abang and adam lagi sehelai sorang...

No comments: