Tuesday, October 28, 2008

Kereta oh kereta

Kereta aku baru jek di overhaul oleh adik aku a.k.a encik mekanik itu...hari ahad malam abang hantar keta kat bengkel dia...siang tu dia dah terjah aku suruh masukkan duit dalam akaun dia sebab dia nak gi amek spare parts..aku lelapkan mata jek nak transfer duit kat dia..beratus-ratus you....tapi dari keta tu terberenti tengah jalan ngan aku muka cuak ni..baiklah aku repair...lagipun dah murah banyakkkkk la sebab adik sendiri yang buat...

Kali ni aku tukar drive shaft dua dua belah...engine oil amek yang fully synthetic, gasket set, gearbox oil, acceleration cable...semua-semua RM550...upah adik aku mintak RM100 jek..murah kan??? so, semua semua RM650 aku kena...tak pela..janji dah tak de bunyik tek tek tek tek bila kau konar, pedal minyak pun dah lembut giler and dah tak takut nak memecut lajuuuuu....korang-korang dah servis keta ke???

1 comment:

Anonymous said...

owhh.. bla baca topik ni terus teringat kete den yg blom berservis lg tu haaa. servis kali ni mesti byk kena sbb enjin mcm lain mcm jer dh bunyinya tu.. adoi laaa.