Wednesday, October 8, 2008

Adam Diserang Flu & demam

Sian anak bujang aku, baru jer nak membina badan semula dah demam...Lately his appetite masyaallah...makan apa saja..and banyak of course! It's good for him. Mama happy...

Tapi start semalam dia mula kuar hingus. Jangkit dari cek mek kelate bernama Airin tu...airin ngan adam ni suka cabut puting dari mulut masing-masing pastu tukar ko isap puting aku, aku isap puting ko...tu yang senang berjangkit...

Dah tu malam tadi dia start buat perangai bermula dengan nak cakap kat phone guna loudspeaker tanpa henti..sila jangan letak telefon kalo tak dia jerit macam kena histeria...dah le aku kol kan babah dia, pastu babah dah nak naik moto (abang balik lambat semalam, so aku balik ampang dulu dengan adam & aisyah)..dah dia meraung bila baba dia hang up. Aku kol atoknya pulak..dah atok jenuh layan dekat seploh minit..bukan dia bercakap pun, seronok dengar agaknya..dia geleng angguk, wave his hand jek...dah atok letak fon, meraung lagi...sampai battery fon aku habis la. Guna fon kak zura pulak...kol ibu siti (kakak sulung aku) nasib baik shahreez ada rajin layan..lama giler ko dari pukul 8 sampai 8.40 camtu..tu pun berenti sebab ada Mickey Mouse Clubhouse ngan babah dia dah sampai...

Malam dia tido terjaga-jaga...abang buat keje opis so dia tido lambat, Aku dah belajar di lautan sepi dah....terjaga sebab adam meraung. So, sapukan vicks and titik ubat dalam idung untuk clearkan idung sumbat dia...Tapi stgh jam sekali dia bangun...zombie aku (aku sket jek kezombieannya) and babah dia (ni memeng zombie kampung pisang)...tapi bangun je pagi tadi mood dia okeh. Sebab bangun-bangun jek terus sebut ball...so, aku bukakkan kartun bagi dia tengok sementara aku & abang bersiap...

Sampai umah ayah tadi dia cam oka...hopefully boleh recover dalam masa terdekat, nanti ujung mggu nak gi nilai3, panas, kalau dia selsema kesian dia tak selesa....Adam get well soon yer, nanti mama belikan toys lagi (dia dah pandai main ultraman la..so sekarang feveret toy selain ball ialah ultraman...seb baik murah)

2 comments:

Sue said...

mazz..damia pon raya2 demam n sesema n batuk. musim kot.. husbd aku kata budak2 bdr yg balik kg dia sume demam. so aku pun jwb la sbg isteri yg paling solehah 'maka pasni takyah la kita balik kg abg lagi..' huhuhu bole??

mazzuana said...

siot sungguh jawapanmu itu sue...hahhahah