Thursday, November 20, 2008

Huh Penatnya..

Pagi ni bermula dengan awal sekali...bangun pagi macam biasa pukul 5.30pg...

Hari ni nak bawak adam pegi klinik, amek vaccination yang last...so pukul 6.45 dah gerak pegi klinik DBKL kat Bdr Tun Razak. Sampai sana macam yang aku jangka, orang dah ramai. Dapat no 12..tak penah dapat no belas-belas ni, selalu aku akan dapat no less than 5..just imagine aku sampai sana pukul berapa sampai aku dapat top 5 itu???? hahahah keje giler okeh...habis urusan klinik adam pukul 8.30 camtu...see? even no belas cepat tau klinik ni...kitorang move terus ke Sri Rampai...motive??? nak buat passport 2 hero ni...ke sana ke sini, tunggu punya tunggu 11.30 passport siap...huh lega....

Pastu nampak kedai pintu....actually we're planning to change our main door to decorative tempered glass timber door....biorla pintu jek yang nampak mahal...nak beli umah mahal belom mampu...pintu pun, pintu lahhhh..hahhaha. Semalam dah survey kat satu supplier ni...aku dah order dah pun tapi lom bayar sebab belom ukur...maka sempat lagi kalau nak ubah pikiran...survey punya survey..dari Sri Rampai sampai ke Ampang..kedai kat Cheras tu jugak jadi pilihan...bolehlah...harga dia bagi much much cheaper dari other shop...RM1***....hehehhehe bagi aku yang tidak kaya (nak gak word kaya tu), sangat mahal okeh itu...bagi orang yang memang kaya, ala ini pun nak kecohhhh....2 tahun ko baru aku dapat tunaikan hajat tukar pintu...takpela, termakbul impian nak pintu cantik..dalam tak cantik takpe...

Dah selesai pintu punya hal, aku gerak gi KL pulak..semata-mata nak makan nasik kandar yang diwar warkan sedap oleh laki aku tu...(ada ke penah dia cakap makanan tak sedap????semuaaaaa sedap kat dia tu). Tapi memang sedap la. Adam pulak baik je sebab yang serve tu abang-abang kulit berwarna kan (macam la mak pak si adam ni colourless ye tak??)..dengan aman aku hentam makan nasik kandar tu...serius sedap!

Then rush balik ampang sebab tukang ukur pintu nak sampai dah, gi bank jap keluarkan duit...

Punyalah banyak hal hari ni...mata ku dah le sepet sebelah kena infection kot...nak kena sakit mata rasanya. Adam pulak tak mandi. Aku tukar kulit dia jek...boleh tahan budak tu tak meragam tak mandi. Balik je terus babah dia mandikan. Aku gi settle hal maintenance. Naik atas, dia dah wangi. Bagi ubat, setengah jam siap babai aku punya eksen nak naik buai, nak tido...5 minit jek buai..hanyut di lautan sepi dahhhh...

Maka, melepak kat umah jek la petang nih, kaki dah lenguh-lenguh dok kejar adam kat immigration tadi...sekian wasalam..

aku nak sambung baca Sophie Kinsella Remember Me? ngan tempah tiket...chow...adios amigos..

1 comment:

ANAKIRANA said...

uish..pintu saja beribu tu..huhuhuu...nnt tepek ler gambor nk tgk pintu mahai :) ..gerun aku pintu beribu2 ni