Tuesday, May 20, 2008

Piknik kat Sungai Chongkak

Last Sunday we (my family, 2 of my sisters, my 2 brothers. We arrived there early, about 8.30am....the water damn cold...Adam belum masuk kat sungai tu dia dah gigil2 dulu. Actually my sis & my bro yang sampai dulu.Aku dari umah so dah dekat dah ikut hiway ampang-ulu langat konon-kononnya, sekali tu aku yang sampai paling lambat huahhhaha. There's a lot of food....yummylicious..ada nasik lemak (sponsored by my eldest sis), mee goreng+agar-agar (sponsored by me), sandwich telur+bbq ayam (sponsored by my bro). Aku makan tak hengat punya la..

A day before aku gi Jusco belikan adam swimming suit...comel betul la dia pakai sut penyelam tu (ni term yang aku panggil akan baju iteww), tapi dah pakai siap segala floaties yang ada, takut air sejuk la pulak anak bujang aku tu...cecah-cecah kaki je, sekali sekala masa aku dokong dia tu aku celupkan badan sampai leher dia...hahahhaha, meraung la member..Tapi masa second session kakak aku bawak dia turun sungai dia dah okay...but still tak nak berendam, just tepuk-tepuk air dok atas batu...jadi la..good exposure to him..






Mula-mula kan, hubby aku refuse to join tau. Sebab dia risau nak bawak adam pegi tempat-tempat ala-ala hutan belantara ni kan, kot kang tersampuk tak ke susah???? Tapi bila aku cakap one whole family pegi (my parents planned to join us at first, tapi last minute cancel la pulak)dia pun okkay...so dapatla aku join piknik ni...
Lama gila aku tak pegi sungai chongkak ni...last masa bujeng-bujeng dulu ngan kengkawan UTM aku...

Kitorang mandi-mandi lama jugak, dalam pukul 1 camtu siap kemas-kemas semua...so abis kemas cabut balik la...Dalam kepala aku dok pikir best kalo dapat pegi lagi, nanti la plan lagi ngan siblings aku...




Ni satu pengalaman yang aku rasa macam aku dok Uganda ke Afrika hentah...minyak keta dah sampai tahap E..aku ngan abang ingat on the way dari Ampang ke area Tasik Tambahan before masuk hiway langat tu ada la petrol pump, sekali tu tak de. Aku dah memang tau kalao dah masuk batu 14, langat tu mmg tak de ptrol pump dah...tapi dengan selambanya kitorang continue the journey..masa balik tak bukak air cond, pakai air cond tepi je...abang dah cuak la kan minyak tak de, pastu orang-orang kampung tu jual minyak dalam botol mineral jek...so nak tak nak belila 3 botol untuk tuang kat keta....Aku dah tergelak-gelak dalam keta bila tgk abang berlari-lari anak mengepit 3 botol minyak beserta ngan corong nk tuang (siap pinjam ngan makcik penjual tu...)dalam keta....masa abang tuang tu aku cakap kita ni macam tersesat kat outback area je...lantak la janji aku tak kena tolak keta..sebab utama kena tuang jugak adalah jalan ulu langat-ampang tu bukit tinggi bangat, memang tak cukup minyak punya la...tak ke seksa nak tolak keta kat area berbukit camtu kang????

Ingat nak singgah Carrefour Taman Putra yang aku baru sedar rupanya Carrefour itu sangat dekaaaatttt ngan umah aku compared to Tesco or Jusco..tapi Adam tido since keluar dari parking kat Sungai Chongkak tu tadi..he looks exhausted..tak sampai ati nak kejutkan dia...one more thing kitorang pun leguh-lenguh sendi kena pukul ngan air sungai masa mandi-manda tadi..so balik terus je la..

Balik tu Adam continue tido sampai pukul 7mlm...aku ngan abang layan DVD Dunia Baru The Movie dulu, lepas tu amek ko..dua-dua dugong tido...aku bangun 6.30ptg camtu...arrghhhh baru lega sket badan....Kesimpulannya, short trip ini sangat la bestnyer..lenkali nak pegi lagi...

No comments: