Friday, May 2, 2008

Our activities on Labour Day

We start our day early...aku je la..abang tak coz dia balik pukul 3 dari memancing...aku bangun awal sebab tido kat umah mak, takkan nak berlingkar kat tengah hall tu lama-lama...so, bangun tu tak tau nak buat breakfast apa..pikir-pikir aku nak buat mihun goreng je la..ajak mak pegi pasar nak beli rencah, sayur semua tu. Masa aku nak pegi pasar tu Adam tengah tido lagi, so senang kerja tak de la nak kena hangkut dia sekali...Sekarang ni pantang la aku nak jalan, nak ikut je..lagi dah laju jalan ni, siap kejar kita tunggu depan tangga...Balik pasar aku terus siang daging, potong sayur and half our after that siap!..Adam pun dah bangun boleh mandikan dia...bagi dia makan semua baru aku kejutkan babahnya...rilek je laki aku tido kat kerusi panjang tu, siap snoring lagi...gelak je mak aku tengok...huhuhu malu...

So, abang dah bangun, aku pun siap-siapkan Adam pakai baju jalan...pakaikan dia overall dia pegi bukaknya butang kat bawah tu, dah macam pakai skirt jadiknya...alih-alih aku tukarkan pakai seluar jeans, senang....So, by 10.30am kitorang keluar, fetch my sister at her home nearby then off to The Mall. I'm going to buy Adam's New Stroller...yeeeha! At last after persuading session thousand times then i got permission to buy it...ha-ha-ha-ha..so, jalan sangat clear dalam 10 minit dah sampai..parking punyalah banyak sampai aku tak tau nak parking kat mana....Naik kat Toys r us, terus jek test-test letak adam, stroll him here and there,try buat turn semua, ok! Terus gi bayar and diorang pasangkan siap-siap...Dalam pada tu sempat gak la aku carik-carik adiah ari jadi anak-anak buah aku...so abis bershopping di situ kitorang pun carik lif turun ke parking balik....Adam macam pelik-pelik apahal stroller aku lain macam jek ni...

Aku suka, aku suka, akhirnya dapat gak....


So, keluar parking teru sgi kedai barang-barang party kat Jalan Ipoh, beli macam-macam barnag untuk besdei party adam. habis beli barang kat situ kitorang pegi Tesco Cheras nak shopping barang-barang makanan untuk Party Pack adam pulak...before that singgah makan dulu.Kat tesco ni penat aku ngan abang menegjar Adam kehulu hilir sebab dia tak nak dipegang langsung...nak jalan sendiri-sendiri...jalan dengan senang hatinya tangan depang luas-luas, siap tepuk-tepuk tangan sambil jalan, main cak-cak ngan kakak aku...penat betull..Habis beli barang-barang tu dalam pukul 4, kitorang pun balik ke rumah mak balik. Si Adam keluar je Tesco, masuk keta terus je tido...sampai umah masukkan buai dia tido sejam...ngan aku, babah dia sekali tido...tapi panas betul la dua-tiga hari ni...tak tahan!

Tengok budak nakal ni, adam suka intai dapur thru celah-celah tu..

Comel tak saya????

Adam bangun tido, terus je aku pack-pack barang sebab nak balik Ampang. Nanti tak sempat pulak tengok bella. Sampai umah just nice, bella pun start. Sambil-sambil tengok tu aku dok buat paper bag party pack Adam lagi. So, malam tu aku ngan abang dua-dua tido lambat siapkan letak goodies dalam paper bag, pack party hat, mask & blower...erkkkkk penat giler...pagi ni aku bangun kul 6.30 pagi...tu pun rasa malas ya amat. Nasib baik pikir kena bangun semayang, kena gi keje...kalau tak aku sambung ZZZzzzzZZzzz......

1 comment:

Anonymous said...

hai leh join dak...