Tuesday, January 6, 2009

memborong susu di carrefour

Gambar aku lupa nak ambik pulak...

Al kisahnya, aku gi beli barang nak masak nasik tomato utk in-laws aku yang nak datang dinner kat rumah esok tu. jalan punya jalan dalam carrefour tu, ada satu tempat yang dia letak sign as Stock Clearance Item...aku tengok tengok la mende tuh...sekali tu aku nampak susu formula adam..Nan2...aku tanya budak promoter kat situ, apsal stock clearance susu nih, dah nak expired ke? dia kata takkkk...sebab starting next month, produk Nestle Nan dah tak jual kat carrefour lagi...oooooohhh baru makcik tau...aku suruh abang tengok expiry date dia..huh lambat lagi..28/12/2009...pastu harga dia kan...paling murah aku boleh dapat susu adam 900g setin ialah RM44.90 kat kedai cina kat umah aku..tapi yang ni walawehhhhh harga dia..nak tau berapa??? RM20 setin...RM20 weh..sapa tak nak..bukannya tin dia kemak-kemek ke hapa..bukannya expired minggu depan pun..keluarkan dari dalam kotak tu...aku ngan abang pun apa lagi..amek semua yang ada dalam tray tu..siap tanya ada lagi tak? sekali tu budak tu bukakkan kotak baru untuk kitorang..kami beli 10 tin terus...pastu gi jalan lagi...abang tak puas ati lagi nih...gi amek lagi 2 tin..menjadikkan ianya 12 tin semua..huahahhaha gelak syaitoonnnn...

Semua harganya RM240..kalau tak 240 tu bekalan sebulan je tau..ni dah jimat sebulan...tak tau la kot kalau korang, memang takkan beli barang yang stock clearance kan..macam aku nih, hidup tak mewah,,senang sikit je, maka kenalah berjimat mana yang patut, i really don't mind to buy anything which cost me far far far less from the original price even though it's all marked as Stock Clearance Item..some more mesti ada yang kata ngan anak sendiri pun nak kisah...nope it;s not about berkira o tidak..tapi depan mata ko nyah...benda tu terang-terang murahhhh and elok pun tak de cacat cela..pesalahnyer ye tak???

maka masa beratur ada la 2 orang mommies ni heran tengok aku beratur ngan susu yang bertin-tin..yang sorang ni tanya aku anak ramai ke? yang sorang lagi ni tanya banyak ke anak minum sebulan? huahhahahah aku tunjuk anak aku sorang jek and tu ha dia..badan ciput jek tapi minum susu kuat...sebulan memang genap 6 tin...tapi tak pe la adam...minumlah selagi adam nak minum..biar mama and babah nih tak belanja lain (boleh caya ke..especially mama dia)asal adam dapat minum susu puas-puas..susu sendiri tak de dah..huhuhuhu...

2 comments:

Dong_Sanchai said...

hah..borong jgn tak borong..hihi..
akceli aku da add dah da 2x tak silap
cube cek email paus tu.. hihi..
add blog aku khaylasanchai.blogspot.com

noniey said...

giler. kalau aku pun aku memang borong habis habisan. bukan senang nak jumpa susu yang murah giler macam tu. biasanya kedai cina je yang leh dapat murah kan. nape lah susu anmum dia tak buat gak kat ktn nih. n lagi satu yang aku harap sgt dorang buat.. drypers or huggies.. giler mahal. asyik nak naik harga je..