Monday, January 5, 2009

Arrghgggghhhh...Huwaaarrrgghhhh...

Yawning...yawn yawn yawn...

Sangap ngko...penat betul la..

malam tadi in-laws aku datang umah, dinner. Abang yang nak sangat belanja diorang dinner. Tapi aku yang kena masak.Aku masak nasik tomato, ayam masak merah, acar rampai, dalca kambing, buat puding cocktail and goreng pappadum..jadikla...gambar aku tak sempat snap sebab lepas jek setting atas meja, aku cabut mandi dulu...keluar jek bilik air, mak mentua aku dah ada dalam umah. Pekejadahnya aku nak snap gambar...kang dia kata menantu dia mereng dahhhh...

The food was superb (according to them, bukan aku yang kata..:P)...aku risau gak sebab masak nasik tu aku tumis kat kuali dulu then masukkan dalam rice cooker..risau tak masak je..sekali tu betul ko...rice cooker indicator tu tunjuk kat warm lepas 15 minit cooking...sudahhhh.....aku alihkan tenggek atas dapur..berbekalkan petua bapak aku nak elak nasik mentah, alhamdulillah masak gak nasik aku tuh...

Diorang balik dekat pukul 10..sementara abang hantar diorang kat bawah, aku kemas-kemas segala, cuci pinggan mangkuk..terus carik baju untuk keje esoknya, gosok-gosok-gosok...siap! Tapi dan dan aku siap gosok baju, mata dah tak ngantuk..badan letih tapi tak ngantuk..masa menggosok tadi kemain lagi aku menguap..Penyudahnya aku tengok grey's anatomy dulu sampai pukul 1am then baru tido..ingat nak continue tengok desperate housewives tapi abang rebut ngan aku nak tengok bola pulak...aahhh layan mata la...sebelom tido kita pekena megi rendam air panas dulu...punya la sedap aku masak (cewah...self proclaimed nampak!)aku makan 2-3 suap jek...tak tau la, dah banyak telan asap bau-bauan aku masak tadi kot...

So, pagi ni tadi, keluar umah pukul 6.40 pagi..sampai umah mak aku terus gi keje...kena patrah balik masa nak masuk federal hiway sebab baru notice abang tak bawak keluar beg baju and bottle warmer adam...tak pakai baju, tak minum susu pulak anak aku kang....after 1/2 an hour journey, sampai la aku kat uitm ni pukul 8.10pg...jap lagi ada kelas pukul 8.30....

2 comments:

ANAKIRANA said...

wah rajinnya ko masak bagai..tabik2..ehe..
aku upah org masak jer masa mil family dtg raya thn lepas ehe..sbb tak reti :P

mazzuana said...

huhuuh..boleh ler..urat rajin aku timbul la tu...kalo tak nak goreng telur pun malas...