Tuesday, January 13, 2009

Citer ujung minggu

On Saturday as usual pegi umah mak aku. Kat sana aku try bat kuih tako resepi dari my blog fren, aznil a.k.a noi. Fuh, menjadi tu..tapi aku alter sket pakai daun pisang sebab daun pandan comel-comel sangat..consider jadi kuih tepung pelita la..ga,bo tak de, sebab segan nak snap kat umah mak aku..hehehe

Sunday, tak ke mana, tapi apa hangin aku pepagi dah rajin masak memasak pulak. Bangun jek aku dah jerang nasik. Ingat nak wat nasik goreng tapi abang nak ayam greng pulak. Last-last aku cakap kat dia aku masak sambal tumis sekali la. Bukak fridge ada sayur sawi pulak. Maka pagi yang indah itu dilengkapi dengan sajian sangat menyihatkan hasil air tangan puan maz yer tuan puan sekelian. Almaklumla, aku lately jarang beno memasak.



Dalam pukul 2 petang tu, abang ajak gi makan nasik kandar yasin kat Jalan TAR. Huishhh mana boleh lepas makan nasik kandar maveles tu..walaupun perut penuh aku hayun gak...sebab tu babat perut makin tebal..hahahha...

Habis makan nasik kandar, aku gatal singgah satu tempat ni..jeng jeng jeng..satu tempat yang menjual sesuatu yang moto nya berbunyi.."Excitement in the City"..lama gak menyinggah...hampir-hampir aku tewas pujuk rayu tapi aku tahan jebat! Pastu singgah kedai yang jual barang ber moto kan " Shift_to the future"....dalam keta on the way balik pikir punya pikir punya pikir...mungkin juga akan terjadi..ala kornag kalau baca tak paham bebuat paham dah le yer..

Pastu dua orang laki bini ni buat keje giler, dah sampai tempat parking umah, baru teringat nak singgah beli DVD kat Seksyen 2, W.Maju..maka keluar terus dari parking pegi pulak wangsa maju...gilo..beli 6 DVD..yahooo...balik tu segera bukak Madagascar 2..adam suka sangat..ye la ada animals kan, dia excited la..

Malam aku marathon gosok baju 3 hari terus..ye la mggu ni keja 3 hari sajok..pastu VACATION..yeaaahoooo..ada sesapa nak kirim barang? silakan..tapi kirim berwang yer jangan kirim air liur...huahahhahahah

No comments: