Wednesday, April 30, 2008

Semalam yang hangit!

Keseluruhannya aku amat tensi semalam! Dats y i call it "Semalam Yang Hangit"....

Dah berapa hari ni mood aku swing jer..may be PMS..pastu i sweat a lot..pasang kipas cemana kuat pun berpeluh-peluh...lepas baik sakit mggu lepas terus jadik camni..anyway i am healthier now and busy preparing Adam's Big Day...nothing much coz i'm not planning to celebrate it yo-yo-ooo, besar-besaran gitu...just basic thing like goodie bags, food, hall deco, cake design and the list goes on...

Tengah busy hal Adam ni aku tak concentrate keje sangat jadinya...keje buat tetap buat kalo tak makan gaji buta la aku ni..tapi dalam kepala dok fikir macam-macam...Untuk menambah kekalutan aku ni, semalam kakak aku call kata 'smelly' adam ilang...dia bawak adam jalan-jalan depan rumah, waktu tu ada lagi tapi bila dia dokong adam then bawak masuk umah smelly dah takde...aiikkkkk sudahhhh...adam mmg tak leh tido kalo smelly tu tak digesek kat idung dia..so semalam dia tak tido dalam buai except tido setengah jam atas pangku akak aku....kakak aku yang tensi itu menelefon aku cuak semacam bunyiknya...so nak tak nak aku pun pegi la Sogo mencarik patung bertopi santa claus kot ada lagi..sekali sampai sana, dah tak ada....alamakkkkk! Abis aku ngan colleague aku dok kuis-kuis soft toys kat situ carik petung yang adatopi santa..we couldn't find any! Then when i was about to leave, i saw one Disney Winnie The Pooh Pal - to be precise Eeore the donkey but it's christmas edition and most important thing is - Eeore got santa hat!...hopefully adam nak la yang ni...

Then balik opis..aku ingat nak cabut balik awal since adam tak tido-tido dari tengah hari sebab tak de smelly dia...dah pukul 4.45 aku pun kemas-kemas barang nak cabut balik la, dengan nak gi tempah kek adam lagi...dan-dan aku angkat kaki keluar pintu department my colleague call kata en azman a.k.a boss hampeh aku tu, carik dokumen yang ada kat aku...aku suruh je la amek dalam kotak kat tepi meja....aku pun meneruskan perjalanan, it was 3-4 minutes later, my colleague call me again and this time boss hampeh tu nak jumpa aku gaks! Arrrghhhh tensi tensi...aku pun patah la balik..dah sampai opis aku masuk bilik dia, then macam bunyik machine gun dia tembak aku....pasal sub-kon punya payment, dia argue nape aku tak masukkan dalam list for payment..aku cakap la duit dapat dari klien sikit tapi nak bayar ramai-ramai dah tenu tak cukup, so aku bayar yang mana penting-penting dulu la...huiiisssshhh merah padam muka dia marah sangat la tu, suruh aku kira gak dia nak tau berapa kena bayar, aku kata i'd go thru this claim several times but everything paid in their last claim except 3 items which has not certified by client, i couldn't simply pay them as it's back to back basis...tensi aku bila aku cakap camtu dia tak caya jugak..dalam kepala aku memang dah tahap sumpah seranah dah ni...aku keluar bilik dia memang hangin satu badan la...i was mumbling mumbling and mumbling sampai terkeluar ayat ni " Kata pandai sangat, simple camni pun tak paham bahasa, sekolah tinggi bodoh bertingkat-tingkat, bangang!" amek kau! Puas hati aku..aku cakap tu depan sub-kon aku yang memang tau attitude boss hampeh tu....dia pun gelak tengok aku yang berangin-angin marah....so instead of going home early, i leave the office nearly six o'clock..my next destination is kedai kek...then pusing 2 kali carik parking tak de jugak...so i decided to block two small car coz it won't took long coz i have all the design and whatsoever just nak bayar deposit and confirmkan collection time...sekali tu aku keluar je this blackie-so kurang ajar man owner of the kancil yang aku block tu tanya aku "U ke yang block??? i dah hon lama giler tak keluar-keluar...." dengan nada yang sungguh la marahnya...aku cakap la "SORRY" i tak dengar hon pun...pastu adalah aku cakap sorry 5 kali kot...dia boleh bahasa-bahasakan aku...siap membebel cakap mana belajar bawak keta la..tak de otak la, mana boleh parking camni..and bla bla bla...aku hangin jek dengar, ikut kepala gila aku ngan mood yang swing ini nak je aku duduk diam-diam dalam keta aku tu, lantak la kau...orang cakap baik-baik, marah-marah kita pulak..padan muka ko tak boleh keluar parking...dalam hangin aku nak blah tu tetiba muncul plak satu avanza yang dah bikin ala-ala honda jazz (tapi aku blom buta lagi tau bezakan mana avanza ngan jazz ok!)laju giler hampir-hampir nak langgar aku yang dah nak jalan ni...ahhh aku terus jek lantak la nak berdentum pon..hangin nih...pastu lampu minyak nyala aku buat dek je...hangin ni hangin! bila sampai umah mak, nak balik aku cakap ngan abang minyak dah nyala, kena tuang dulu dia boleh hangin ngan aku plak....lagi bertambah hangin aku.....arrggghhhhh tensi tensi tensi..tensi tahap cipan!Adam lak dalam kereta habis dia kumbah semua barang-barang dalam tu pastu tak nak duduk dalam seater dia, nak duduk kat tempat kaki....nakal sangat aku ngan panas, berpeluh, penat segala rasa semua ada..memang mencabar kesabaran betul la...dah la dia tak nak jugak kat smelly yang aku baru beli tu sebab santa hat tu kaler merah, dia nyer kaler biru...nangis-nangis kuat-kuat pastu dia tertido...huh lega...

Balik malam aku alter sleepy bear dia nyer bantal aku bukak then aku kerat jadikkan bentuk santa hat pastu cantum ngan bola-bola kat ujung yang aku amek dari mafla yang eeore tu pakai kat leher...akhirnya jadik la 2 smelly baru untuk adam....siang ni bila dia tengok smelly yang aku alter tu sama kain + kaler ngan yang lama baru dia nak gesek-gesek kat idung pastu sengih nampak 2 gigi bawah tu.....tak pasal-pasal aku menjahit smelly dia malam-malam buta yang gelap itu....

dah la..penat dah taip...

No comments: