Friday, April 18, 2008

aPa Lah NasIB.....

Semalam aku lepas jek abis test Auditor terus jek print map ke mybbstore.com showroom. Aku beli Gold Bug Safety Harness untuk Adam. Beli Mr. Moo Moo sama macam naufal. Time tu dah pukul 12.30, aku kena rush balik umah MIL untuk fetch abang and my FIL sebab nak ke KLIA amek my MIL balik umrah. Sampai sana Adam tido, tapi dengar je suara aku panggil-panggil dia, terus jek bangun. So, siap-siapkan dia sambil babahnyer mandi (FYI my hubby jaga Adam semalam, amek ko anak dia melekat jek sampai tak leh mandi..)Lepas tu terus jek kemas-kemas barang then off to KLIA.

All the way to KLIA tu aku ngantuk bangat tapi tak leh lelap...rasa tak sedap ati. Pastu naik je exit KLIA lepas R & R Nilai dalam 4 kilometers tu tergerak ati nak jeling meter temperature tu...aku terbeliak bijik mata tgk dah reach kaler merah tu...aku cakap kat abang baru dia terperasan...slow kan keta then carik port teduh sket, off engine. Fuhhhh takut sehhh...

Pastu abang siram air kat tempat radiator keta tu berasap le kejap...10 minutes after that we resume with the journey ahead. After 2 kilometers tu jadik lagi, overheat lagi...arggghhhh ngan panas terik berenti lagi, siram air lagi..nak bukak radiator cap tu tapi kang mau terpancut air menggelegak...abang check tgk air untuk letak coolant for AC tu penuh semacam, aku call adik aku then dia kata may be overflow and the radiator doesn't work!

So, as a result kitorang proceed jalan without AC..panas la jugak..Adam nasib baik la mood dia ok..orang panas dia boleh pulak lonjak-lonjak kegembiraan...Sampai KLIA tggu kejap then balik...On the way back, family friend yang datang jemput my MIL ajak makan kat Pekan Salak Tinggi la pulak...sekali tu punya la jauh...aku memula macam tak nak je join sebab ngan condition keta camtu tambah pulak kalau ujan tak ke carik hal tu? Sekali tu kitorang masuk jek restoran tu, nahhhhh amek kau....heavy pour...dah abis makan tu tgk clear sket even ujan sket, kitorang keluar jugak sebab dah dekat kul 5.30...Abang bawak keta ngan tak de air cond and dalam keta berwap macam dalam sauna...aku bukak jugak tingkap bagi kurang sket wap-wap tu...half way sampai UPM alhamdulillah tak ujan dah....Sekali tu, nak naik MRR tgk dari bawah jem giler babeng...tak jadik, terus jek lagi ikut Jalan Tun Razak-Kg. Pandan-MRR2, masuk MRR depan tesco tak gerak jugak, then we decided to ikkut jalan dalam keluar kat Ampang Point. Sekali tu, dari Ampang Point nak masuk ke MRR jem terukkkkkkkk sangat. Aku kat situ dari kul 6 sampai 7.15...just imagine..for i think about 500m jek we spent an hour ++????? Giler la....at last 7.30 sampai umah MIL..penat nak mam!

Then my MIL agih-agihkan gift dari Tanah Suci, kitorang kemas-kemas barang terus cabut balik sebab takut ujan lagi...Adam dah lalok dalam keta baru sampai umah...kitorang sampai kul 9.30...tak makan pun sebab letihhh giler...kemas-kemas barang sket then tido la....

Kesimpulannya : Aku kutuk keta aku tu keta buruksss....so in return dia bagi kesusahan pada aku....tapi no heart feeling sebab tu kereta company..hahahah ni ada kat bengkel sebelah opis aku, ready untuk di repair...ahaks! So, guys...bersyukur dengan apa yang ada ok...hahahhahaha

No comments: