Monday, March 24, 2008

My Hectic Weekend

Weekend ku sangatla memenatkan...starts from Thursday, which was a public holiday. We (me + hubby) planned to go to Ikea, tapi sebab terlajak tido (padan muka, sapa suruh gi memancing the night before!)terpaksa cancel...so hari Khamis tu i spent the whole day kat umah my mom...doing nothing except busy chasing Adam here and there...

Friday, i took a day off...pun tak buat apa...dok umah layan bebelan my mom...hahhaha...malam tu tido umah mak lagi sebab malam tu my hubby nak gi fishing again...he's so into fishing nowadays...malas nak layan...lantak ler...Saturday pulak dah plan nak gi Ikea jugak...so, abang bangun kul 12 lebih, masak-masak lunch semua, dalam kul 2 tu pegi la ke Ikea....hujan yang sangatla lebat diwaktu kami keluar umah..before that i went to Ampang Point to meet the seller from ebay which i bought the rest of kinsella's novel - undomestic goddess, remember me + can u keep a secret...such a good bargain at only RM52 i managed to get these all look very new second hand books....yippieeee....

Sampai Ikea, terus hunt for the things we plan...i bought a table lamp as a wedding gift for one of my best friends end of this month...and we bought Abang's office equipment as well...singgah makan kat cafe ikea jap...i ate 10 meatballs + fries, for abang swedish chicken + potatoes and Nugget + Fries for our little ones..kenyang bangatttt....So, balik Ikea terus ke Ampang....Sampai umah, baru sedar umah macam tongkang pecah....sepah tahap gaban...sampai aku pun dah serabut nak tengok..so kemas rumah kasik cun balik....Susah betul sebab Adam keep on chasing & sitting on the vacuum cleaner...pastu sibuk nak panjat semua benda...

So, ahad pun sampai...ingat hari tu nak pegi umah my in-laws je..at noon Adam tido pulak..so delay la plan...immediately after that my MIL called and told us that father to my SIL's boyfriend (Ayie) is dying...shock kejap...they're waiting for ayie arrive in KL from UTM, Skudai to bring him home at Sabak Bernam...and shortky after that (about 30 minutes ) MIL called again and told us that Ayie's father had passed away..So, plan to my MIL house has been cancelled then...

Whilst us spent our time at home, my third sis called and inform that my father was ill...i'm so terperanjat coz yesterday when i left everything looks normal to him, he 's playing, cuddling Adam as usual...but when she said "Ayah sakit teruk la...mengerang je, pastu sampai ayah nangis tak tahan sakit"....we packed some baju for Adam then off to my parents house...when we arrive my father was sleeping. My sis told me that she took him to the clinic a night before and doctor gave him a painkiller and a jap on his hip...Then suddenly it attacks again...Finally, anak angkat my fatehr arrive from bangi. She is a doctor. She said that may be there's a bone fracture and that's why got bruises there. Bila rasa bengkak tu keras macam batu...then my father tak leh gerakkan langsung kaki dia...sakit...aku pun picit2 la...pastu we all decide to bring him to the hospital. Lagipun on Monday dia memang ada appointment ngan doltor pasal koronori jantung dia...My hubby, my two brothers & my BIL yang bawak ayah pegi HKL...so settle semua dalam kul 10 malam. My youngest brother yang akan jaga ayah sebab dia je yang keje sendiri, orang lain semua makan gaji....so balik dari HKL, me and hubby balik Ampang amek baju keje pulak sebab malas dah nak balik Ampang..Adam pun dah tido, kesian nak angkat dia pulak..plus ujan yang maha lebat...lagipun mak kat umah tak de sape teman pulak...Oh before that, our family close friend punya cerita pulak, dlam pukul 8 malam semalam mak dia meninggal dunia sebab kencing manis....semua macam terperanjat sebab macam bertimpa2 jek berita musibah yang family kitorang terima dalam sehari...aku tak sempat nak pegi tgk jenazah kat HUKM sebab diorang terus bawak balik Batu Kikir, Negeri Sembilan...but my hubby sempat la jumpa before diorang bertolak ke sana....

So, hari ni aku ada kat opis, mintak half day...dalam kul 12 kang pegi HKL tengok ayah. My younger brother cuti hari ni sebab nak bawak mak pegi hospital. My two sisters dok umah jaga bebudak...My eldest sister tak leh cuti sesuka ati sebab cikgu sekolah kan...kalau tak memang dia la yang kena teman...

So, as conclusion itu la cerita weekend aku....harap ayah cepat sembuh & boleh happy main-main ngan cucu-cucu kesayangan dia semula....To Rabak (our family friend), semoga tabah hadapi dugaan kehilangan orang tersayang & to Ayie, ingat pesan your late father to finish your study dengan cemerlang...

No comments: