Wednesday, January 30, 2008

20 things that change when i have a baby

Been tagged by Iszan, mama Naufal...makasih ya...

1. Aku menjadi semakin boolat..hehehhe beserta perut menggeleber ditambah ngan parut2 ala-ala kulit oren...

2. No more sleeping soundly at night or even daytime...

3. Mama selalu mintak cuti or mc just bila mood malas g keje sampai...so leh layan adam seharian

4. Duit selalu abis untuk Adam...sikit2 Adam, sikit2 Adam...

5. Ada jek benda yang nak dibeli, even dah ada banyakkkk dah benda-benda itu

6. Mama tiada masa untuk membaca novel lagi...Adam dah sembilan bulan nih baru satu novel jek dapat abiskan

7. menjadik lebih multi-tasking...hehehhe & lebih cekap gitu, buat keje cam lipas kudung...

8. Kena bangun awal even hari cuti, dulu lepas semayang subuh boleh tido, skrg ni aku yang gi kejutkan pak bilal suruh azan...

9. Datang keje punch card ngam-ngam je waktu before it turns to red...

10. Kalau cerita mesti pasal adam, adam, adam dan adam...

11. Mudah tersentuh, i feed terribly sad when i heard or see anything pasal baby..penah tgk pengemis duduk masa ujan renyai2, sambil selubung anak kecik dia kat pangku mintak sedekah, aku rasa nak g belikan payung+makan+minum+bagi duit teksi semua....

12. Rasa nak balik umah cepat2 sebab tak sabar nak tgk Adam

13. Cukup pantang tok nenek moyang aku kalo suruh keje weekend bila dah ada Adam nih...ujung mggu family day okay!

14. Bila shopping, mesti pegi tempat baby dulu...wajib beli something..

15. Umah penuh barang Adam jek..berselerak macam tongkang pecah

16. jadik pemalas kemas katil, sebab tak sempat nak kemas pepagi tuh..ala kadar je la..

17. Rajin masak air..dulu aku malas masak air tau sebab semua hubby ku yang buatkan...ahahahha

18. Suka explore variety of food, try & error Adam suka ke tak

19. Keta tak berkemas lagi, pebuh toys la, sudu Adam la, kertas2 la...dulu aku pantang kalo keta kotor nih

20. Yang ni laki aku mesti tak suka nih....dia kurang kuberikan perhatian lagi...hehehhehe layan baby lagi best!

No comments: