Wednesday, February 9, 2011

Unfinish business

Semalam dah gi interview...dengan 2 orang professor dan dekan fakulti..

takut ya hamat, sekalitu borak-borak je. Nak tau dah dapat supervisor ke blom, ada dapat conditional offer dari mana-mana U ke, dah buat IELTS ke blom..apsal nak gi U yang ni, tak nak g obersi ke.....bla bla bla bla...

So, insya allah sinar di hujung terowong sebab aku pilih local U sahaja. takleh gi jauh anak dah besar dan husband juga :P

and husband pun keje dah stabil so kesian dia nak kena mula dari bawah pulak kalo balik dari obersi nanti. maka dengan hati yang terpilu cakap nak sambung kat UTM saja (hohoh UTM tetap dihati habis aku hangkut dari diploma sampai PhD buat kat UTM).

Satu saja business belum dilaksanakan iaitu...IELTS..dah kol IDP Subang, nak check tarikh yang available, ooo banyak lagi yang kosong...tapi purse pun kosong tiada gunanya. Nak daftar RM550 ye puan-puan...di saat duit nipis sebab sakit tak kujangka itu maka semua urusan melibatkan duit kecuali minyak keta,tol dan duit makan harus diketepikan. Maybe bulan Mac la baru amek IELTS tu.

Haruslah menggelabah lagi sekali sebab ada satu komponen speaking untuk test tu....huhahahhahaha

2 comments:

NadiahKhair said...

hi maz,

salam kenal dr nad :D

Nad dpt ur link dari verde.

Nad pun tgh buat PhD skrg nih..local U juga. dr degree smpilah PhD duk setai tegar kat UPM ni.

takpelah niat kita baik utk family kita sendiri. insyaALLAH dipermudahkan.

Nad doakan yang terbaik buat maz. Meh kita sama2 bagi support utk each other buat PhD ni, satu perjalanan yang tak mudah dan kene kuat-keraskan-hati untuk berjaya.

u take care :D

mazzuana said...

nad : Hi, thanks sudi drop by.

takut jugak bila pikir nak continue study ni tapi tuntutan kerja and self-satisfaction so gagahkan diri juga.

Nanti kita sama-sama support each other okeh.