Wednesday, May 26, 2010

Kid says the darndest thing - Part 2

Semalam g semua house nak beli barang-barang nak siapkan tempahan hantaran. Pastu gi Sogo...tujuan tak lain tak bukan hanyalah mencuci mata, grab kalau ada yang berkenan. Masuk-masuk je tengaok kat concourse area tu ada kids fair. So, beli 2 shirts jenjalan Hush Puppies untuk adam. Then naik kat tingkat kanak-kanak...adam nak carik topeng...jalan-jalan punya jalan aku pulak yang melebih-lebih meronda kat toys tu dok carik apa la yang budak kecik ni nak...dia dah tak keruan tak tau nak apa dah..kejap tu tengok mask rider, kejap kang tengaok ultraman pulak...pastu dok tengok ntah hapa lagi...aku pulak, jalan punya jalan ter--pegi (terr ok) bahagian Iron Man. Kan tengah in sekarang ni ironman kan??? Anak aku ni memang suka beno la ngan iron man besides than all the superhero dia tu...hari-hari tengok dvd ironman terjaga kul 3-4 pagi pun suruh on dvd iron man...aku pun amek la satu figurine iron man ni..(amek yang kecik sebab murah ok...mahal aku tak pandang!!)..excitedly tunjuk kat adam....

Mama : You want this one (sambil hulur iron man tu)

Dia tengok macam tu je pastu pandang kat aku....dia cakap apa tau?

Adam : Yang BESAR sikit tak de????

Babah dia dah gelak sakan dah...hampeh betul la anak aku ni...orang bagi yang kecik sebab murah la kan....dan dan tu dia pegi section ironman tu tengok ada yang besar ke tak...nasib baik tak de...lega aku.

Aku gelak tak habis-habis bila teringat adam cakap tu....materialistic la anak bujang aku ni...ada sesapa nak jadikkan menantu?????

No comments: