Monday, December 31, 2007

Shop till u drop!

Weekend lepas was the most exhausted weekend ever..tak penah aku rasa macam nak tercabut kaki...

We went to Bukit Bintang Area...memula pegi Sg. Wang as we parked our car there, then strolled to Low Yatt Plaza to buy mama's web cam & babah's company printer..then off to Pavillion Plaza...

Keluar rumah kul 12 tgh...sampai Sg. Wang pusing2 carik parking...2-3 kali pusing jumpa pon...then naik ke Sg. Wang tu...jalan kat area Lower Ground Floor..aku dah attack World Of Cartoon punya sale banner....wahhhhh meriah banget nih...tapi my excitement diminished by abang yang tetiba jek tarik tangan aku keluar...dia kata jom pegi Low Yatt dulu...so, pegi la Low Yatt...Adam dok dalam stroller, behave baik sangat...so angkut naik tangga yang tinggi kat Low Yatt tu...sampai sana dapatla beli web cam dengan good bargain i think...pastu abang sibuk nak beli printer company dia...carik punya carik punya carik dapat la HP printer harganya RM 115...murah kan???? aku pun sambil nyelam minum air beli Kingston 2GB Pen Drive..yang ni leh claim yang company as aku guna tu utk projek yang aku handle...heheheh...dengan kotak printer yang gedabak tu aku suruh abang gi letak dalam keta dulu, aku tungu kat W.O.C Sg. Wang...hehheheh time ni la aku amek kesempatan menyopping....masuk W.O.C tu aku tgk t-shirt pooh sekali ngan seluar jeans RM 31.90 jek...aku pun rembat la satu, pastu beli 2 lagi T-Shirt jalan untuk Adam..murah betul! Geram jek aku tgk...

Pastu jalan-jalan kat Sg. Wang tu, dah mati kutu nak gi mana aku ajak abang gi makan...so, lepak kat Nandos..makan 1/4 chicken with 2 sidelines..nyum nyum...Aku nak tukarkan diapers Adam, carik2 baby's room kat Sg, Wang tu, tak berjumpa la pulak..so masa kat Nandos tu aku dok kat open air section...pilih kat tepi2 jek, senang leh sandar2...aku pun suruhla abang dirikan Adam, sebab nak took off Drypers dia then pakaikan Mami Poko Pants tu, tak yah baring2 kan..sekali bila aku cabut jek Drypers dia, dia pancut da...betul2 pancut kat pokok-pokok idup hiasan Nandos tu...heheheh tengok kiri kanan tak de pun staf diorang...lega...aku ngan abang dah terkekek-kekek gelak..pakaikan dia poko pants tu then terus aku mintak baby's chair...masa nak letak chair tu, budak Nandos tu alihkan kerusi, dia tgk basah sket kat lantai tu, terus dia kata jap eh kak, saya lap air ni dulu, takut licin....aku pun ala2 angguk la kan...dalam hati dah gelak sakan dah ni....Adam pon ngan muka tak bersalah duduk dengan amannya dalam baby chair itu....siap jerit suka tgk orang lalu lalang lagi!



















Habis makan, nak pegi Pavillion pulak..nak tgk apa yang bestnyer kat mall yang besar bagak tu...before nak lintas tu ada la one agent streamyx ni approach...aku pun mmg nak apply streamyx kan, so dengar celoteh dia dulu...then aku decide ok la, daftar jek kat situ sebab aku malas nak gi TMNet...lepas tu jalan gi Pavillion...Dah sampai sana, best la jugak, besaaaarrr sungguh sampai aku rasa banyak bazirkan ruang la shopping mall ni...aku pandang atas nampak level butik baby & kids..so, naik situ aku pun masuk la Pumpkin Patch...ada satu Vest ni, cantik sangat...less 50%..tapi Adam pakai muat-muat la pulak...satu helai lagi yang display kat patung...nak je aku suruh bogelkan patung tu..tapi tgk cam kaler dia dah pudar sket, so tak jadik...masuk baby Gap tapi tak de yang berkenan, aku masuk Okaidi pulak...berkenan kat satu cap ni, abang lak tak berkenan...masuk mothercare, tapi rasa cam not a good bargain jek beli kalau beli kat situ...keluar carik tempat duduk..kaki aku rasa nak patah ni...nasib baik pakai marie jane, kalau hills tercabut dah kaki aku...

So, sambung jalan nampak Adidas, masuk situ nak carikkan Adam sandal, sebab Superstar Crib dia dah muat2 jek..so yang aku berkenan tak de saiz, belikan dia satu sandal simple jek kaler ciru, after bayar, terus pakaikan...pastu aku dah tak tahan sakit kaki aku cakap ngan abang, jom la balik!....aku try la masuk baby's room kat Pavillion tu, sekali tu hampeh! Masuk situ, yang ada hanyalah paip & sinki, tak de work top utk salin diapers ke, nursing cubicle ke...ntah hapa-hapa ntah...

So, keluar situ terus balik rumah..sampai rumah dalam kul 6.30...Adam dah tido kepenatan dah...aku rehat jap, kemas barang2 yang beli tadi..pastu amek minyak panas urut betis aku yang rasa macam nak pecah sakit ni....masa aku picit kaki tu, abang siap senyum2 sambil cakap " Puas jalan ma?????"<--ayat ni keluar sebab aku komplen kat dia Saturday asikkkk keje je, tak bawak aku keluar jalan-jalan pun, sambil tarik muncung 14 aku...sekian la saja weekend ku yang amattt penat nih...padan muka aku nak jalan sangat kan....

1 comment:

Anonymous said...

Yes if the truth be known, in some moments I can reveal that I jibe consent to with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is even now a suspect as you did in the go over like a lead balloon a fall in love with publication of this beg www.google.com/ie?as_q=open office ?
I noticed the catch-phrase you suffer with not used. Or you use the dark methods of promotion of the resource. I take a week and do necheg