Tuesday, January 19, 2010

Should or Shouldn't I????

Bribe my precious (read:adam) in order to get him to school everyday...

Yeh baby..everyday, you name it apa benda yang aku tak beli...kalo dia mintak...
Ada la orang cakap aku spoil anak aku, dah tak nak gi skolah tu buat apa nak hantar jugak...dia mintak nak gi 7-Eleven tetiap hari before gi school, aku layan, benda dalam 7-E pulak bukan nya murah..mahal dari biasa...dia bantai amek sweets banyak giler and amek toys pun haku layan je...sebab nak maintain mood dia..malam kalau gi beli foods memang kena pau lagi sekali la...hatta aku bawak gi kedai runcit mamak je pon, pow tetap pow....

Masalah nya disini, aku caya kat daycare itu sahaja, and that day care memang pagi school time....tengah hari baru day care..abih camno???memang kena gi skolah la..

For the first two week, dia nangis masa sampai depan pintu skolah, then masuk thrid week ni tak nangis dah, masa aku fetch him after works pun dah boleh lompat-lompat riang tak nangis macam 2 minggu lepas...

Positivenya aku pikir ialah....kalau aku buat masa dia 4 tahun pun dia nak nangis dia nangis jugak..sebab jadik first timer gak kan???? so biarlah dia nenagis masa 3 tahun ni..sebab fitrah budak kecik memang nangis je kejenya...so apa bezanya kalau dia gi skool skrg or next year...

Berbalik pada tajuk utama diatas (macam buat article pulak!), tujuan utama aku bribe dia ialah untuk maintain mood happy dia, kalo tak susah le......ok ke camtu...tapi aku tak plan la nak bribe dia sepanjang tahun..giler ko, orang kaya pun boleh muflis itu macam...

No comments: