Tuesday, July 7, 2009

Sunday Outing




Gi outing ke Metropolitan Park, Kepong. Purposely nak tunjuk adam orang main kite. Selau dia tgk orang main kita dari balcony rumah je. Dia punya la excited, sepanjang jalan dari parking (parking jauh giler, bergetar lemak aku ni masa berjalan..) mulut riuh ngan dongak ke atas jerit kite kite kite!

Sampai depan entrance tu si adam dah keras tak leh gerak sebab nak kite! Beli la ultraman punya design rm10..pastu dia sibuk nak naikkan tapi pendek mana boleh nak terbang tinggi ye tak..and then tak reti nak lepas tali semua...last2 aku yang main...bergegar padang tu aku rasa masa aku berlari2...ye la gloria madagascar berlari2 anak kan...

Dan dan dia tengok mama dia syok sendiri, dia pegi tempat lain pulak..nampak playground. Pastu baru try main slide satu nampak ball pulak dah....aku tak bawak ball dia, dah dia usha jek ball bebudak kat situ. Serius kesian aku tengok muka dia. Mesti orang kat situ cakap apa bodoh mak dia ni pegi taman tak bawak bola pastu nak ngendeng2 main bola anak orang lain...last2 dapat pujuk dia gi main tempat lain...aku bagi makan aiskrim..last2 dia nampak orang jual ball. Dah pegi nak beli ni, dia nampak hammer yang belon tu...dah confuse nak beli yang mana...elok aku pilih ball nak beli yang mana, dia pun dok sebok pilih kite ultraman yang siap kaki bagai...dah yang beli tadi tu sapa nak main??? hantu??? babah dia bengang maximum dah ni..duduk situ tak sampai sejam dekat doploh hengget abis untuk dia je ni...last2 babah dia suruh dukung dia bawak balik...dari entrance tu sampai keta dia melalak menjerit2 muka merah padam bagai ni...mesti orang ingat aku dera or culik budak....sampai dalam keta dia try lagi melalak ngan menjerit dengan harapan aku bawak dia gi main balik la, so sorry dear...mama ngan babah kebal..kitorang buat dek je...last2 bila babah dia masuk keta start engine je terus dia diam...sebab dia tau memang tak de chance la dia nak gi main lagi bila keta dah jalan...hahahha tu la notty tak hengat...terus babah bawak balik..

No comments: