Thursday, July 9, 2009

Pity Her..

My second sis call me just now, just to let me know that my third sister was down because of her colleague. Why???

Be my sister, she is hardworking to the max and friendly. She is able to work with anybody efficiently ( I knew it coz dia suka keje sampai tak hingat anak dia..hahah). She was on leave for 1 day which was the day before yesterday, and yesterday (wahh how many yesterday daaaa) she came to work as usual and suddenly BANG! Her chief clerk (she is a clerk in one of the government department) call her and pot pet pot pet pot pet said she was a liar, two faces, busuk ati, talking behind other people's back bla bla bla all the negative attitude la...up to the extent she threat my sister to spoil her marks for her coming appraisal assessment.

And apa yang aku geram, my sis tak buat semua tu (i knew her very well ok..dia might be laser ngan siblng but not with her friend) and she kept saying I'M SORRY...with tears running down her cheek...kalau aku sorry la, nangis memang nangis tapi nak kata sorry no..no..no...never...it's not your fault anyway...why you should say sorry?

But being my sister yang memang lembik hati ni...dia just cakap sorry. And dah takde mood nak gi keje...her chief clerk siap cakap nak lapor pada bahagian tatatertib...hello...what the hell colleague punya hal pun nak adu kat tatatertib..they got so much other important works to do than layan your crappy report. Gaduh sesama colleague tapi tak libatkan prestasi keje ada kaitan tatatertib ke? lain la kalau no show ke, mengular ke...

And one more that old clerk mengarut cakap our family best friend happen to be my sister colleague yang cakap benda mengarut tu semua...melaga-lagakan my sister..aku hangin la kan..aku kol la kawan kitorang tu, dia terperanjat beruk ko...i believe he is not like that. he once warned my sister not to be very close with that old lady coz the whole department knew that she is the one yang memang pandai putarrr alam....

Aku kesiankan kakak aku tu..kat mana je dia pegi ada je orang yang tak senang ngan dia...baik salah tak baik pun salah...and that old lady siap cakap apa tau..patut la kakak aku tu eksiden la, keta kena simbah minyak la...laki buat hal la...dia cakap tu la mulut jahat sangat tuhan sekarang bayar cash tau.. wahhh itu sudah lebey...kalau aku baik aku jawab, abih cc tuduh orang suka hati ni tak takut ke tuhan bayar cash?

And siap cakap jumaat ni nak adakan meeting department untuk bagitau kat kakak aku tu satu department memang tak suka dia...tapi setahu aku menurut kwn kitorang tu, satu department tak suka si old lady tu...tinggal lagi biasalah masing2 nak jaga bontot memasing kan...bermuka-muka la...aku ajar kakak aku tu esok meeting bgtau je pempuan tua tu yang siapa yang sebelum ni yang berkobar kobar mengata dia....heee ni la environment bekerja ngan malay...dengki busuk hati suka melaga orang memang biasa...sebab kerani2 kat sini pun camtu...

tapi aku kesian kat kakak aku...kenapa diorang suka buat dia macam ni????

2 comments:

yurn said...

jaja ke.. kat mana tu? teruk btul.

mazzuana said...

ha ah jaja ika...dia kat jabatan pengurusan politeknik dan kolej komuniti...