Monday, October 1, 2007

Shopping Shopping dan Shopping Lagi.....

Aku cuti hari Jumaat sebab bawak adam pegi jap his 3rd Dose....lasaknyer masya allah...kena jap pun dia nangis kejap je pastu sambung lompat-lompat balik...

Balik tu bagi Adam makan and tunggu ibu siti (my first sister) sampai dari puchong...then mama siap2 nak pegi Sogo...yeay! Alasannyer ialah nak beli stroller utk Airil, anak jaja, kakak aku...stroller dia dah patah sebab inherit dari abang aiman yang sangat berat itu..aku mmg dah niat dapat naik gaji + naik pangkat ari tu, nak belikan dia stroller yang cantik sket...heheh...

So, gi Sogo, beli baju raya untuk anak2 jaja...murah bangatttt!! T-Shirt Hush Puppies dari 49.90 sehelai jadik RM13????..aku pun amek sorang 2 helai untuk bebudak tu..then carikkan seluar bermuda untuk diorang...Aiman dapat seluar jeans bermuda Freedom Baby...Abang dia dapat seluar Tom & Jerry..kasut aku rembatkan sandal Kiki Lala..hmm...selesai tugas aku belikan baju raya bebudak tu...untuk sayang mama pun ada jugak...mama belikan seluar jeans pendek cerut kiri kanan kat peha..very cute...ada less 20% jadik la harganya RM37..takpe..mama baru buat sneak preview barang2 adam..blom shopping abis-abisan lagi...so, gi pilih stroller pulak..aku bagi kebebasan memilih pada kakak aku...dia pilih brand sweet cherry, dapat less jadik RM159 dari RM199..so gi bayar terus balik....(no pics to upload since kamera kat abang ipar aku, dia skrg ni tgh buat umrah..)

Petang tu, kami sekeluarga (my big family + my In Laws...)pegi berbuka kat Nelayan Titiwangsa...everything on me Ok!..heheheh, nak bagi semua orang rasa rezeki lebih yang aku dapat anugerah bulan Ramadhan ni...sangatla tak bestnyer aku rasa berbuka kat sini tahun ni as aku tetiap tahun datang sini...air bagi air mineral bukan dalam botol tapi bentuk cup tu...satu sorang...last2 adik aku (dia sampai dulu, kitorang stuck dalam jem...)pegi order air teh o ais...dia blanja air..kekekek...nak makan nasik punyerla panjang beratur, pastu ada satu station buffet je plak tu...aku balun tak hengat la seafood steamboat dia esp. ketam.....aku mmg teringin sangat nak makan ketam since preggy lagi, tapi oleh kerana daha aku turun naik, doktor advised jangan makan, demi adam aku tahan selera...malam tu aku balun cukup2..tak makan benda lain...ketaaammmmm jer...so, semua dah kenyang kitorang pun balik...

Balik tu gatal mulut ni ajak gi singgah Eye On Malaysia since dah ada kat area titiwangsa kan...nak harap sajer-sajer nak singgah gi naik jangan harap la!..Asalnyer nak singgah tengok je..tapi kakak kedua aku nak belanja naik pulak..aku kan ke penakut..so tak nak la..tapi hati nak! Camana tu? Bagi adam kat my hubby (dia lagi penakut!hahahah)...aku pun dengan gagah perkasanya melangkah gi naik...naik satu gondola ngan anak2 buah aku...aku dokong aiman sebab dia nak lari tak nak naik, aku peluk nyorok muka belakang kepala aiman sebab serammmm.....hehehhe...kitorang dapat extra 2 round...so 6 round semuanya...turun dari E.O.M tu, jalan2 kat tepi2 gerai orang jual2 macam-macam..belikan adam bola getah duri2 yang boleh ada lampu bila ketuk tu..pastu belikan dia crawling spider yang nyanyi2 sambil menari2...dah penat..balik la....

No comments: