Monday, October 22, 2007

2nd day raya

Hari ni kitorang heading to north to Beruas umah opah hubby aku..jalan tak jem sangat except kat gua tempurung ada xcident sket...adam so happy dapat duduk dalam seater baru dia...since ada 2 keta ni, semua nak kena ada dua...huhu kopak aku!









Keluar umah dalam kul 11 camtu...sampai Beruas dalam kul 4 lebih..ada baby ni jalan kena berenti2...Adam rimas lama-lama dok dalam keta...

Aktiviti kat kampung ni tak banyak as since we arrived heavy reain poured down...petang tu masa ujang renyai-renyai aku gi pekan Air Tawar carik bunga hidup utk buat sirih junjung for my BIL engagement esok tu...merata-rata carik susah betul nak jumpa sebab cina ngna india sibuk semayang minggu tu....alih-alih dapat la carik kat kedai india kat Air Tawar dah nak sampai Sitiawan...dapatnyer bunga kekwa je...lantak la...

Malam tu aku chief buat hantaran..abih keje dalam kul 10, tidokan Adam...sejuk je kat kampung sebab ujan turun tak berenti kan...

Esok nyer, pepagi lagi bersiap2 utk ke majlis tunang adik ipar aku kat Taman Ipoh Timur, Ipoh..perjalanan dalam sejam je camtu tapi kena kuar awal sebab keta banyak + ada construction along the way heading to Ipoh...Adam pakai hallmark pink dia...heheh tahun pink la adam..



Abis majlis dalam kul 2 camtu, kitorang pegi Jusco, Kinta City pulak..sebab nak beli sandal baru aku...sedih betul sandal Pierre Cardin ku itu sudah terkopak2..sebab kena air dengan brutal nye..aku beli je sandal Primavera..nak carik hush puppies tak dek lak...balik dari Jusco, terus balik umah opah balik..penat la...

Esok balik kl balik...sampai kl ujan punyer la lebat...kitorang ikut smart to cheras..sampai umah mak aku, banjir dalam rumah sebab salur air tersumbat dengan daun pokok sukun jiran sebelah umah...dah kena lap-mengelap pulak...adeii penat nyer...

No comments: