Thursday, August 2, 2007

Kesian Kan????

Up To semalam, 5 org QS berenti, 2 bulan July, the rest bulan 8 yang baru 2 hari ni...masuk PA boss aku, jadik 6 orang la...tenggelam Contract Department..macam titanic & poseidon...

Dan aku???? tinggal la aku sorang QS yang masih kat sini, sorang Asst. Contract Manager yang baru masuk bulan 4 aritu..maknanya aku la yang otai di sini....

Rasa macam nak meraung je bila terkenangkan betapa azabnyer aku kena take over keje orang yang berenti ni...diorang berenti dapat good pay kat tempat baru...aku masih lagi gaji yang sama...takde perubahan walaupun workload bertambah...

Mungkin tuhan nak duga kesabaran aku..yang sebelum ni memang sangat sabar orangnyer...huhuhu sabar ke??? Aku pasrah, aku redha mungkin rezeki aku untuk keje kat tempat lain belum tiba, satu hari nanti aku akan pergi jugak...tapi BILA????

Kengkadang ilang gak sabar ni bila pikir boleh jadik gila...bebanyak la berdoa mintak Allah SWT pelihara kesabaran aku ni..bukakkan pintu rezeki aku seluas-luasnya...

Nak tunggu promotion?? huh mimpi la kot! Aku rasa aku nak tunggu sampai bulan sepuluh nanti la...lepas-lepas raya ke...bila orang baru dh masuk bulan september nanti, aku angkat kaki la...

Aku ni menebal sifat kesian kat orang...tapi sampai bila aku nak kesian kat orang sedangkan orang tak penah kesian kat aku ni..jangan ingat aku senyum je aku ni tak berperasaan...boleh longgokkan semua masalah kat kepala aku ni...hmmm kesian kan aku?

No comments: