Wednesday, December 30, 2009

Mix feeling

Adam dah start sekolah this coming monday.

Masuk kindie.

Bukan dok taska je tau. Pagi sekolah petang dok tasaka. No more MIL or my parents look after him.

Berdebar-debar je. Ada je suara sumbang cakap apsal masukkan sekolah cepat sangat. Nanti boring dia sekolah dari 3 tahun. Ahhh aku buat pekak je, anak aku, sukati la..Anak aku tu extra nakal sikit, so dia tu dimanjakan sangat. Nanti spoil pulak. Macam aku cakap dulu, aku nak dia belajar sense of sharing (since tak de sibling), mix around with other kids, networking semua tu. Aku tak aim high, cukup la bila masuk 4 tahun dia dah boleh membaca, mewarna dengan kemas, mengira sampai 100 dengan lancar, appreciate life and things around him sudah la....Today's environment is so cahllenging, akalu kita tak put an effort to coupe the changes and challenges, abis tertinggal nanti. Persaingan makin manjadi-jadi sekarang ni. So aku preparekan anak aku siap siap. Tak de la nak harap dia dapat 20A ke masa SPM nanti (ada lagi ke spm time tu?)...just hope that he could achive a good result so he can pursue tertiary education, would be nice for me!

4 comments:

Yulie Elveera said...

wow! big boyy.. aku tgh pk nk masukkan kumon ke tak. mcm nk try

mazz said...

yulie...aku ingat nak masukkan dia e-nopi tapi laki aku cakap sabarrrr, satu-satu bagi dia enjoy life as budak kecik gak...

Dr Ezura said...

jihan start school pun masa 3 1/2yrs...ok laa...bukan harap dia cpt pandai pun..at least dpt kwn2...all the best adam!

mazz said...

Ezzura..lama tak jenguk site u...tu la tak harap sangat dia cepat pandai tapi just nak biar dia pandai bergaul..thanks for the wish!