Wednesday, December 30, 2009

Apa citer?

Alhamdulillah my father dah discharge semalam.

Aku baca enty kak gee (ex-opismate) pasal service hospital ampang teringat lak kes ayah aku kat HKL. Sepanjang dia kat spital ni dapat tau memacam perkara regarding ward and war!

Aku baru tau yang kalo ko datang ke emergency then doctor kata jko kena warded maka dengan otomatiknya ko akan ditolak ke ward kelas 3 even ada GL. Then dok la semalam kat wad yang hampeh itu baru diorang bookingkan ward yang sepatutnya macam dalam GL. Then kalo ward yang ko request tu berdolak dalik kejap nak bagi kejap tak nak bagi even ada vacant room, maka tuan punya GL haruslah make an effort to look around (ronda cam doktor pulak...)make sure mmg ada vacant room or bed then cakap directly denagn nurse kat ward tu yang ko dah booking apsal tak kasik pindah?. Nurse to nurse memang tak leh buat camtu sebab nanti war! war! war!..kes masam-masam muka or indirectly cakap nurse ward berkenaan tak buat keje...So, aku dengan gagah perkasanya datang ke HKL. Baru sampai masjid negara kakak aku kol kata dah boleh transfer ke ward kelas 1 four bedded. Even aku entitle bilik sorang tapi daripada bapak aku tersekat kat ward kelas 3 tu baik aku kata on je...

Then dapatlah ayah aku dok kelas 1 sebilik berempat. Sangat selesa ok. sebijik macam kat swasta especially Pusrawi, sebab my niece dulu dok pusrawi 4 bedded gak, so keluasan adalah sama je. Tapi kan, memang area wad 28 (wad kelas 1) totally different dengan environment kat hkl tu. Ko jadik macam tak percaya bahwa wujudnya tempat yang bersih, cantik dan tersusun kat HKL. Hahahahah gila condemn hospital tak hengat!

First time aku datang visit my father mmg terkujat gak la. Aku saja meronda area wad 28 tu, tengok kot la ada bilik sorang yang kosong, coz aku mmg dah caka aku nak bilik sorang. bilik berempat tu temporary je. So ronda punya ronda tgk kat board ada kosong bilik berdua. Ringan je mulut aku tanya nurse tu. Aku suruh refer GL tengok aku entitle apa. Then terus je dia cakap ada patient nak discharge hari tu diorang bookingkan bilik tu utk ayah aku. Then diorang cakap, senang sikit proses kalau waris patient mintak booking sendiri. Apa la, tu bukan keje diorang ke? Ko ingat senang orang nak ulang alik dok perati bilik mana kosong? Luckily aku cuti seminggu lepas induksi tu. Kalo tak maunya aku kena berkejar dari Shah Alam. Lastly dapat gak my father bilik seorang. Lagi selesa sebab sekali family aku visit dengan anak buah aku yang ciut miut semua ada. datang pulak si adam, nakal tak hengat!Orang tak sakit boleh jd sakit.

So, melepaklah ayah aku kat dalam bilik tu dampai dia keluar semalam. Total bil? Heheheheh RM42 saja...8 hari warded. Sebab treatment and ubat free...

No comments: