Thursday, April 7, 2011

Semua rasa terkejar-kejar

Aku rasa hidup aku ni macam kena kejar...semua nak kena buat laju. Drive keta laju (tau bahaya, tapi apa boleh buat kang lambat sampai plus jem macam hareeemmmm), makan laju-laju, membaca pun laju, kemas barang kena laju, gosok baju kena laju, buang air pun kena laju-laju..hai macam-macam lagi la.

Rasa tercungap-cungap nak bawak badan yang ala-ala maskot michellin tyre ni...aku rasa lately hidup aku memang at the fastest pace...aku mengejar masa nak siapkan keja and pastikan keja aku dapat di handing over smoothly. Dah nak exam, 1st paper aku masuk on 28th...so nak kena ready skema markah pulak. Buat keje ngan senior ni memang kita yang junior ni la di belasah suruh buat keje. hadoiiii...in the mean time kenduri adik aku dah dekat benor harinya....nak kena prepare untuk majlis dia pulak...pas abis exam aku rush pegi kursus Research Methodology pulak. Pastu kena carik masa untuk buat preparation family 'vacation' bersama family pulak dahhhh.....then nak kena cari masa ujung minggu pegi amek test IELTS untuk scholarship....argggggghhhhh....

kalau ikutkan badan ni lemau dah selemau-lemaunya...kaki memang sakit ke hulu ke hilir...nak bawak badan macam tong drum ni bukan senang. Bukan tak cuba nak kurus tapi dah macam-macam aku cuba...dari pegi gym sampai pusat pelangsingan kalau dah namanya berpenyakit hypothyroid tu..redho je la badan ala-ala guni beras. Alamak..talking about beras, beras kat umah aku tinggal 2 pot untuk sekali masak je la....haiyoooo barang umah memang tak gi beli pun sebab tak sempat. lagipun bukan lepas dah beli top up mana yang patut so macam banyakkkk je lagi. Lauk dalam peti ais un banyak lagi paling koman untuk 2 minggu masak memang tak de masalah.

Eh penatlah otak aku nak berpikir. Stop di sini.

No comments: