Wednesday, June 3, 2009

A Famosa Resort, Melaka

Kitorang gerak dari Ampang pun lambat....dalam pukul 12.30 camtu kot. Dengan keta yang tak diisi minyak lagi...touch n go pun tak top up..alamatnya guna cash je la..

Sampai je kat mint hotel, singgah shell tuang minyak dulu.ingat nak singgah mcD belikan adam fries supaya dia tak mengaruk on the way ke alor gajah nanti..tapi mak aiiii penuh keta parking. Terus jalan je singgah kat KFC lepas tol.

Sampai resort tu pukul 3 camtu, check in and masuk bilik. Biliknya hhmmm boleh tahan..besar jugak. Toilet and bathroom lain-lain..ada bath tub. Adam dah jakun ngan bath tub tu terus jek suruh aku bukak baju dia nak berendam.


Owh kitorang amek pakej RM396 termasuk bilik hotel + carnival (cowboy town) + animal safari. Boleh la..musim cuti sekolah ni harga mahal sket..kalo tak RM168 je sorang...yang ni dah jadi RM198 sorang...

Lepak kat bilik jap pastu nak keluar ke Tengkera melawat kawan baik aku yang baru menimang 2nd babynya...Muhammad Naufal (sori kalo salah eja yer..). No pics sebab kat umah in-laws dia.Kalo umah mak dia aku selamba jer..

Balik tu singgah bandar melaka jap. Parking kat carrefour. Kitorang masuk heritage stall. Beli fridge magnet. Walau dah berjota kali aku gi melaka tapi tak penah beli fridge magnet, sekarang dah jadik hobi pulak..gi memana mesti carik benda ni..

Adam buat perangai kat mall baru tu, dia lari2 pusing2..sasau jap aku..lelama babah dia tak tahan terus tangkap dia..dia boleh belasah babah dia sampai tercabut melayang spek babah dia...huhuhuh silap besar l adam sentuh spek mahal babah...cewahhh iyer spek aku murah jek..spek dia mahal bagi aku..terus kena cubit tak hengat punya..dia punya melalak mak aii mesti orang ingat aku culik dia la..bergema satu mall..

Balik tu singgah beli nasik dulu, then straight je pegi cowboy town..kat sini best...tengok carnivak show. Ramai midde east tourist, before show start, dorang buat show dulu tergelek-gelek menari kat tengah-tengah alam tu...the show was superb!

Abaikan aku yang maha gemokss itu...


Esoknya, bangun pagi sarap dulu...sarap kat luar resort yer..package tak include breakfast..after that balik bilik kemas2 apa yang patut check out terus...nak gi animal safari pulak. So, sampai anmal safari..perghh takot aku tgk harga tiket dia..RM76 ma...sekali ngan pakej tak rasa sangat..so, teru sjek naik *lori ber-grill & gate* macam dalam citer madagascar tu..and roller coaster ride i tell u...giler...banyak gak animal dalam tu...the ride was fun..adam enjoy ride tu..suka dia tengok binatang2..

Adam dengan topi rusa dia...ni dalam lori tu..

Sempat gak aku bergambar denga parrot..geli gile rasa kku dia cengkam bahu aku yang tebal ni..mesti lenguh jari jemari parrot tu..Then terus jalan-jalan dalam safari tu..ada miniature horse, ada emu, ada ostrich, ada swan, flamingo, pelican, rabbit, sheep, camel, deer..memacam lagi la..then terus gi tengok bird show...masa bird show ni adam buat hal...dia tak tgk bird, dia jerit nak tengok fish...babah dia fed up bawak jek gi fish pond...nak terjun pulak dalam tu...dah adam start buat perangai sebab dah sampai nap time dia...maka kitorang pun keluar je la..fridge magnet dia tak cantik..so tak yah beli la..maka balik la kami ke kolumpo..

On teh way singgah beli buah binjai ngan bacang mak aku dulu...sampai kl pukul 3...alhamdulillah....lepas ni gi Genting pulak...

**ada gambar lagi aku nak upload..tapi lambat la response blogger.com. Nanti aku upload lagi yer..

2 comments:

Sue said...

hola mazz. aku rasa ko mcm da kurus skettt la. caiyok2. jeles nih!!

mazz said...

ohhh itu hanya ilusi mata ko shj...aku tgh gigih minum jus diet mate 5 ni...