Friday, September 7, 2007

Huh..bengkek je ngan klinik gomen ni..

This morning pegi klinik gomen utk check up adam 4 bulan....sampai dalam 8.30pg camtu...tgk dari luar punya la ramai manusia, siap ada 3-4 biji stroller kat luar tu....aku dh tak sedap ati ni...bila masuk dalam..masyaallah ramainyer umat...nak jalan pun kena sengetkan badan, sampai tak de ruang, so letak kad adam amek no..ha!amek kau dapat no.6..tapi no 6 trip ke 3..kat klinik tu sistem dia ada 3 kaler...first trip kaler ijau, 2nd kaler merah, 3rd kuning..satu trip 50 nombor,selalunyer tak sampai kaler kuning orang dh abis dh....just imagine aku dapat no 6 KUNING, masa tu baru panggil no 22 hijau...perrgghhh mau goyang lutut tunggu ni...

Pastu kan, dah amek no kena pulak tunggu nak timbang & ukur tinggi baby..yang ni korang tau aku tunggu berapa lama? DUA JAM! 2 jam untuk timbang & ukur je....pukul 11 baru timbang tau...ramai nak mam**s!..keadaan kat dalam tu dah macam kem pelarian dah aku tengok, baby meraung sana sini even air cond + kipas, yang toddler pulak nangis la, duduk2 main kat lantai la, yang mak-mak dok marah anak, hambat anak la..pening

Aku suruh abang masuk keta bawak adam sekali, pasang air cond, bagi susu, layan dia lompat2 lagi baik..while aku pegi masuk balik tggu diorang panggil amek report sheet utk tulis dalam buku & kad...

Dalam kul 11.30 camtu, aku dh tak tahan dh...baru no 8 merah yang kena panggil, bila nak kuning pulak..yang nurse2 kat kaunter tu dah tak tentu arah sebab ramai sangat..at the same time diorang cakap kat mak-mak ni, those yang baby @ toddler yang datang untuk check up biasa & tak payah injection, boleh balik dulu atau dtg lagi mggu depan...

CESS!! BERAPI JE AKU DENGAR! Kalau cakap dari awal kan bagus, tak yah tunggu lama-lama, aku geram aku cakap since adam 4 bulan setgh tak yah kena inject, aku malas nak datang mggu depan, nanti jadik lagi camni sebab campur dengan org yang dah mmg ada appt.
So, aku terus suruh dia tulis appt. aku bulan depan utk adam jap dos 3...menyampah betul...

Jadik pack camni sebab last week friday kan cuti merdeka...yang nurse-nurse ni pun dah tau kan cuti yang nak longgok semua one week after apsal? pastu tak leh handle crowd pulak...B***H!

aku pun balik umah dah dekat kul 12 camtu, bagi adam makan, lapar & ngantuk budak tu jadinyer, tengah2 suap makan dia tido pulak!....adam bangun aku gi jalan kat Tesco Xtra, lagi bagus...

No comments: